Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Reinstallation och musik

Reinstallation och musik

Efter att jag reinstallerade min dator, får jag inte ladda ner musik! Kan det vara brannmuren (firewall) eller inntrengningsförhinderet i mitt skyddprogram? Jeg blir inte uppkoblad alls. Kan ni hjälpa?

Jajamennsan, nu har jag prövat att skriva på svenska, hoppas det fungerar på det här viset.

Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: 1 2 Nästa »

Okay, nu har jag prøvd

1) slått av phishing-filteret,

2) slått av inntrengingsforhindring, og

3) slått av beskyttelse mot spionprogrammer.

Ingen av delene hjalp. Men jeg har funnet denne hjelpeteksten:

Some security programs block loopback connections for all programs on your computer unless an exception has been created within the security program. If you are running Norton Antivirus, look for the Internet Worm Protection feature, and add LimeWire to the list of exceptions in that section

Anyone, please?
Vad har du för program att tanka ner musiken med?
Du bör nog slå på alla de funktionerna igjen
Annons
Är det samma brandvägg och antivirusprogram som tidigare?
Om du har mappat port i routern till en specifik IP-adress för ditt nedladdningsprogram så kan det vara så att din dator fått en ny IP-adress efter reinstallationen och då går inte trafiken till rätt adress.

Kontrollera att du har rätt portmappning i routern. Att portnumren stämmer överens mellan ditt nedladdningsprogram och router.

Här kan du läsa om hur du går tillväga
www.portforward.com
kent57: LimeWire

Gollum1: det har jeg gjort, bare prøvde i 10 minutter

PerAsk:
Ja det er norton, som jeg hadde før. Kan hende den er oppdatert, den ser litt annerledes ut. De pleier å være litt for effektive, så man må konfigurere, eller slå av enkelte funksjoner.

Tidligere hadde jeg ikke SP2 for Windows, for den laget så mye trøbbel. men nå har jeg den, den er blitt bedre. Jeg har slått av Windows-brannmuren, siden jeg har Norton brannmur, man kan ikke ha begge.

Tompaxox - du har et vanskelig navn ;) - Jeg kjenner ikke til mappat port, men nå har jeg ikke router, for jeg er den eneste på denne adsl-tilkoblingen. Ny IP-adresse får man dessuten hver gang man logger seg på internett.

Nå er jeg spent på om dere har noen tips, takk for innsatsen hittil :)
Jag får rysningar av blotta namnet Norton men har det funkat tidigare så... Gå igenom inställningarna i nortons brandvägg, det känns som att det är där du har problemet. Tyvärr kan jag inget om nortons brandvägg men en gissning är att du måste ställa in vilka applikationer som ska ha passage genom väggen.
Tompa...!

Det tror jeg også: "...Worm Protection feature.." Men der er det listet opp ting man kan unnta for beskyttelse, men ingen mulighet til å legge inn noe selv! Grr#!#!

Ellers har jeg vært fornøyd med Norton, men synes den "overdriver" litt nå - den var ikke så hissig (ivrig/arg) tidligere.
hmm.
Jag vet inte hur det är. Jag kör med två olika datorer. Den som jag kan ladda ned filer från, där använder jag Avast antivirus och zonealarm-brandvägg.
Detta fungerar perfekt, men jag har på samma dator provat andra antivirusprogram och då kommer man inte ut på dessa sidor varifrån man kaln ladda ned filer.
Alltså kan det mycket väl vara Norton som bråkar med dig.

Jag försökte med F-secure. Panda och något annat antivirusprogram, men oavsett alla olika inställningar så fungerade detta inte.,
PerAsk,

Jeg hadde Norton før også, og det fungerte bra. Men det er nok en litt nyere versjon jeg har nå (det følger med adsl-abonnementet), og litt vanskelig å finne ut av. Kanskje jeg må ta kontakt med Norton, hvis det er mulig.

Men så er det litt tricky, at det er vel "egentlig" ikke lov å laste ned musikken. Selv om jeg har god samvittighet, det er jo bare for å teste ting, så kan jeg kjøpe det jeg liker Her passet denne smileyen godt, da

Det rare er jo at det ikke fungerte, selv om jeg slo av ALT. Den eneste andre forskjellen er windows service pack 2, men det kan umulig være den!


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem