Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Klick ljud?

Klick ljud?

Hej. När jag kollar på film eller lyssnar på musik hör jag ett klickande ljud i bakgrunden. Det återkommer bara då och då med ganska stora mellanrun. Detta irriterar och vill gärna få bort det. Har XP med uppgraderingar och använder VLC och winamp. Tacksam för svar.
Antal svar på detta inlägg: 8
Hej Carl-Henrik , kommer ljudet från högtalarna?
Hej Göcke. Ja det kommer från högtalarne, eller lurarna om det är de jag har på mig inte från burken.
Spelar du av filmen eller ljudet från en cd eller tar du det från
hårddisken, får du samma fenomen om du bara spelar av en ljudcd.

Annons
Jag kanske var otydlig, skrev inte att ljudet även kommer när inga program är aktiva, datorn står för sig själv och klickar då och då. Det låter som när IE eller Firefox stoppar en Popup, men vet inte om det är relaterat. Har även för mig att det uppkom efter det att jag installerat SP2. Måste även passa på att tacka för en fenomenal startsida och ett kul och lärorikt Forum.
SP2 har ju popup stoppare som låter varje gång den stoppar nåt och den kan du ändra så att ljudet man hör försvinner:
verktyg / blockering av popup-fönster / inställningar för blockering av popup fönster.

Kan det hjälpa tro ??
Du är ett geni. Nu kan jag äntligen avnjuta mina mp3:or, som jag självklart har orginalcd till, utan att störas av klickandet. Tack för hjälpen. Var dock tvungen att stänga av ljudet i sp2, ie samt firefox för att få bort ljuden.
Bra att det löste sej, du kan även stänga av informationsfältet på samma plats så slipper du få en rad under adressfältet när en popup visar sej men det är ju valfritt förståss.

ha' de' bra.
Tack Benny, ett bra tips till våran tipssamling här på IS.
Och välkommen Carl-henrik det glömde jag skriva i all min röra.
mvh / göcke

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem