Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Virusvarning

Virusvarning

Jag vidarebefordrar denna varningen till er här på IS.

VARNA ALLA DU KÄNNER!!!!!! Om du får ett mail från Powerpoint presentation 'Welcome to the matrix pps..' så ska du ABSOLUT INTE öppna det! Det visas en bild i ca 10 sek. och sen kommer en text 'You´re hard drive is over' och sen är allt för sent; alla adresser, allt sparat har suddats ut. Det är ett helt nytt virus som är programmerat av en franskpirat som kallar sig Nwin2. KOPIERA DETTA TILL ERA VÄNNER
Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: «1 2

Kors i lajban pyttsan"gäsp,gäsp" Hur faan kan folk va så idiotiskt dumma i huvudet att man går på detta skämt????
Skämt? jag ser det mera som en typ av spam, eller resurskrävande virus..typ

Men..med åren har man lärt sig att bara ignorera allt sådant.

T. ex.... så fick jag på MSN häromdagen ett "brev" vidarebefordrat till mig. Det var från två direktörer på MSN, som berättade att tyvärr hade de slut på adresser...eller nåt, och tänkte lägga ner hela MSN.

Men...... om jag bara skickade det här mailet till alla jag kände, så skulle "min gubbe" bli grön igen, och jag kunde då fortsätta mina konversationer.

Nu påpekades det i brevet minst två gånger med versaler och massor med utropstecken, att det här minsann inte var något skoj, utan på blodigt allvar!

Alltså.. för oss sunt rationellt tänkande människor,är ju detta mer än solklart vad det handlar om, t o m ganska humoristiskt.

Men...... att folk verkligen går på sånt där? "Vanliga" människor, som man trodde borde veta bättre....

/Zap
Här är vad detta är det är ett Hoax!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Hoax

// Noflo
Annons
Varför ens öppna sånt som man inte känner till?
Ja öpnnar aldrig kedjebrev som jag får frpn mina kontakter.
Man ska inte va så nyfiken, för då får du skylla dig själv!
Har cirkulerat tidigare och nu igen då eller har inte slutat cirkulera eftersom så många skickar den vidare, så visst är det en form av virus i sig själv bara.
Se denna länk om detta fenomen: http://blog.perhellqvist.se:80/?p=58
Per Hellqvist är då säkerhetsexpert på Symantec och har har skrivit om denna hoax 2006 redan.
OK..Sorry,menade bara väl.....
Ha en bra helg!!
virus är det inte , utan spam. (kedjebrev)

jag trodde att vi hade kommit ifrån denna mara 2008,
men tydligen är vi mer än lättlurade.
Fast jag är kvinna och 63 år så går jag inte på sånt här skit! Jag slänger i papperskorgen!!
Det är rätta takter det ! =)
Joanna. glöm inte att tömma papperskorgen också.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem