Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Ip spårning

Ip spårning

hej jag skulle vilja ha hjälp med en grej......jag vet hur man spårar en spesifik ip address till en stad man inte till en gatu adress kan ni hjälpa mej vidare..mvh trollet
Antal svar på detta inlägg: 30
Sidor: 1 2 3 Nästa »

http://hitta.se/
Jag kan spåra upp IP-adresser till en specifik stad med hjälp av en funktion i min brandvägg. Men jag vet inte om det finns något annan smidigare program som man kan göra det med?
Och
som de yngre säger..
vad har ni för mening med det.
Annons
Tror att man bara kommer till sin bredbandsleverantörs server, men det kanske är helt galet?
Skulle bli helt förstummad om ngn galning skulle spåra min IP adress till min gata och sopa gatan m fanskapet....
Sedan finns det ju program som hide ip tex.
Då blir det väl svårare att spåra en adress?
Jag pingade min nya hemsida för skoj skull. Men jag fick inte ta med mitt nick./leffe. Då var det stopp.

Men jag tog bara adressen www.123minsida.se då gick det bra. Då fick jag fram IP-adressen.

Start/Kör skriv cmd/OK. Skriv "ping" www123minsida.se. Tryck Enter!

Nu har jag deras IP-nummer. Vad jag nu skall med detta. He,he!!

Man hamnar bara hos deras operatör. Det är inte PC-tidningen. Dom hyr nog in sig på en annan firma och deras server.
Det var TELE2 i Danmark/ Röde. Då vet man det. he,he!!
Jag har ett program som fungerar som en "anonym tunnel" till en server i USA som släcker IP-adressen efter varje utloggning. Men å andra sidan har jag inga ärenden p nätet som kräver den typen av anonymitet...
Varför använda sig av hide IP när man kan utnjyttja nån infekterad stackare med en öppen proxy-server gratis? :P

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem