Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Ctrl6+Alt+Delete

Ctrl6+Alt+Delete

Jag har stött på ett problem eller vad man ska kalla det, när jag trycker ctrl+alt+delete så får jag bara upp följande alternativ, Lås datorn, växla användare, Ändra lösenord. Jag har haft fler alternativ där innan men inte längre, vad har hänt och hur kan jag återställa det?

Jag har Windows Vista Ultimate.

/Raj-Raj
Antal svar på detta inlägg: 9
Jag kan ju inte komma åt aktivitetshanteraren som det är nu. Hur kan jag komma åt den?
Jag gick in i hjälpen på Vista och fick fram att aktivitetshanteraren har inaktiverats av administratören. Det är ju jag för det är bara jag som använder datorn. Hur ska jag göra för att aktivera den igen?
[ http://www.internetstart.se/forum/las.asp?id=58276 ]
Annons
Jag har nu kört SuperAntiSpyware som din länk länkade till Göcke men samma resultat ändå. Jag får inte upp aktivitetshanteraren när jag trycker ctrl+alt+delete. Jag har haft AntiFreeze installerat på min dator men har avinstallerat det igen om det kan vara det som har spökat. Det finns inte kvar i datorn så det ska j inte kunna påverka det hela. Hoppas någon sitter inne med en lösning.

/Raj-Raj
Troligen nåt spyware , eller liknande som fipplat med din lokala grupp-policy (ett regelverk som används för att låsa ner funktioner på datorer i tillexempel skolor o dylikt )
Här har du en lösning på engelska (orkar inte översätta =))
Aktivitetshanteraren heter smålustigt nog " Task manager"
Obs ! Försök och håll dig till instruktionerna nedan ,pillar man tillräckligt mycke i gruppprinciperna så kan man i värsta fall låsa ut sig själv från systemet = ominstallation !

'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Click Start
Click Run
Enter gpedit.msc in the Open box and click OK
In the Group Policy settings window
Select User Configuration
Select Administrative Templates
Select System
Select Ctrl+Alt+Delete options
Select Remove Task Manager
Double-click the Remove Task Manager option
Since the policy is Remove Task Manager, by disabling the policy, you are enabling the Task Manager.
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

lycka till !
Jag tackar för ditt inlägg finflash. Hoppas det finns någon annan snäll människa mer här som kan hjälpa mig med en översättning på detta till svenska är inte helt säker på engelskan.

Tack på förhand!

/Raj-Raj
Gjorde en liten sökning och hittade följande länk :
http://www.dougknox.com/xp/utils/xp_taskmgrenab.htm

Där har du ett litet program som gör det där jobbiga åt dig med en simpel knapptryckning . trycker du på den en gång till så kommer aktivitetshanteraren att bli spärrad igen , den funkar som en på och av knapp helt enkelt . Jag har testat den och verkar funka , och inga virus i den .
testa min svengelska av finflash tips

länken till programet, är ok det funkar säker det med.

.........
Klicka Start
Klicka Kör
skriv gpedit.msc I den öppna raden och tryck OK
i rutan till vänster finns grupprinciper
Användarkonfiguration
Administrativa mallar
välj där under System
och alternativ för Ctrl+alt+del
markera Ta bort Aktivitetshanteraren
dubbelklicka Ta bort Aktivitetshanteraren och rensa de val av options som finns
Genom att markera inaktivera reglerna
........
Jag tackar finflash för svaret och Göcke för översättningen och nu funkar allt igen som det ska.

/Raj-Raj

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem