Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Ljudproblem

Ljudproblem

Hej Jag har problem med en dator efter en ominstallation,den hittar inte på rätt drivrutiner till ljudkortet och jag har inte cd skivan till moderkortet för det är ett inbyggt ljudkort.Den hittar ljudkortet men det går inte att slutföra installationen pga att den inte hittar några drivrutiner.Datorn är en soltek
75*** och OP är XP home.Är det någon som vet om det finns något program som man kan köra och som talar om vilka drivrutiner det ska vara.
Har provat att avinstallera ljudkortet och försökt att låta PC att leta på internet men det funkar inte det heller.Hjälp mig någon......
Antal svar på detta inlägg: 3
Har du kollat på Solteks hemsida? www.soltek.com.tw Där borde du kunna hitta nåt. På moderkortet sitter det antagligen en etikett med rätt modellnummer.
Ska kolla det igen mera noggrant men jag hittade inte rätt modell på deras hemsida vid första kollen,om jag inte minns fel hette den 75SLN men det hittade inte jag på deras hemsida,men som sagt jag ska kolla igen.
nepp du kan aldrig kolla vilken drivrutin det är du behöver eftersom endast tillverkaren vet det. Men därimot kan du kolla vilken hårdvara du har och och kolla på tillverkarens hemsida.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem