Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Rensa kolla registret-ett måste?

Rensa kolla registret-ett måste?

Måste man göra kontroller, rensa upp i registret? Har själv aldrig gjort det. Datorn som jag har nu har snurrat 5 år utan det. Finns ju många gratisprogram men behövs det? Eller beror det på hur man installerar, tar bort program/tillbehör?
Antal svar på detta inlägg: 8
Jag tror det är tveksamt att man behöver det.
Det kan kanske ha viss funktion om man installerar och testar mycket för att sedan avinstallera program. Då kanske det kan göra nytta
Ja...fast allting som t.ex laddas ner lämnar en fil efter sig p datorn - vad det än är - att efter 5 år rensa registret får nog att betraktas som en absolut förbättring av datorns prestanda.
Dessutom behöver registret defragmenteras efter så lång tid. Själv gör jag dom procedurerna en gång i månaden rutinmässigt.
installerar ni inte och avinstalerar något så behöver ni inte göra något överhuvud taget.
avinstallerar ni ett program så behöver ni inte bry er då också.

det är när ni sätter i system att ladda hem en mängd program och testar
och avinstallerar som ni verkligen har/får problem
Annons
Håller med Göcke.
Normalanvändaren har inte behov av dessa program
Jag använder -WindowsLiveOnCare- det tar bort en del onödiga filer
Nej använd datorn till det Ni har nytta av, det Ni testar utan att Ni behöver det bara för Ni är nyfikna, det är det samma som att Ni får problem.
Klicka inte i tid och o tid.
Som jag skrev i en annan tråd så har jag för första gången kört ccleaner, Jag fick igen över 8 GB hårddiskutrymme.
tycker du ska prova med CCleaner det brukar märkas skillnad

CCleaner är ett väldigt enkelt program och en sak som är viktigt som även programmet säger till om spara registerändringarna går något fel så kan man enkelt återställa det

CCleaner kan man ladda ner här:

http://www.ccleaner.com/

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem