Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Norton 360

Norton 360

Är det någon som har detta program?
Vår dator har blivit seg som kola efter vi instalerade detta program ...
Det är säkert bedrägeriövervakningen som gör detta finns det något man kan göra för att det inte ska ta sån tid varje gång man "klickar vidare.
suss20jan
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

Ett gott råd! Ta bort norton okej det är ett bra virus program men det segar ner datorn. Jag hade samma problem bytte till Fc sekur då gick datorn mycket snabbare! Sen fins ju panda som är lika bra som norton
hej du måste ta bort ditt gamla virus program, jag har norton datorn går som ett spjut!!!
Suss20jan!

Har åxo samma program, det är ett segt program men bra. Men har man inte så mycket på datorn är det ok!! Men uppdate tar hoss mig en halv timmar!! varje vecka.
Annons
Kan rekommendera NOD32. Grymt bra o tar i stort sett inga resurser av datan.
skall ni ha övervakning på allt i realtid så stjäl det resurser av datorns kraft.

finns inga genvägar, eller bättre program. bara program som är mindre aktiva.

ni får helt enkelt bestämma om ni vill ha allt med i realtid.
eller ha 20 olika program som gör olika saker när ni själva startar dem.

det är lite av mytbildning i hela denna diskussion.
och mycket av tycke och smak.
Precis. Smaken är som baken. Får helt enkelt prova sig fram o inte lyssna helt o hållet på vad andra tycker.
Ha en fortsatt trevlig helg!
Panda har eller hade en funktion som hette något i stil med Heuaristisk analys.
Denna funktion segade ned datorn kraftigt och Panda supporten rekomenderade att stänga av den funktionen om man upplevde detta som problem.

Jag vet inte om Norton 360 har något sådant val, men leta dig runt och titta om du hittar något sådant och prova sedan att stänga den funktionen.
suss20jan , titta på hur reglerna är satta för dessa.
nätfiske (s k phishing)
identifiering av rootkit
autentisering av webbplatser
tvåvägsbrandvägg
automatisk säkerhetskopiering och återställning


och fundera på om det är några som kan stängas av i automatiken
och fråga dig om du redan har en brandvägg i routern som är igång.
nätfiske och autentisering av webbplatser kan vara delar som segar ned
nätfiske finns dessutom redan i IE7, osv

det är alltså lite av kaka på kaka i hela denna hantering
Göcke med flera har rätt. Ska man vara "säker" kostar det datorkraft. Jag har dåliga erfarenheter av just Norton antivirus. Har haft det själv för några år sedan, och datorn blev långsam. Dessutom är det svårt att avinstallera!! Kräver ibland ett speciellt program. Hjälpte grannen igår att byta bort Norton, var inte lätt. Som sagt kolla inställningar! Själv tycker jag att F-secure samt Norman är bra antivirusprogram. Sköter sej själva och funkar bra. Prova 30 dagars testversioner, men det är värt att betala för ett bra skydd.
Jag hade Norton Internet Security innan i min dator men bytte till Kaspersky Internet Security och har det gav verkligen fart i min dator. Jag kör med Vista Ultimate men det är fart i den.

Mitt råd, byt antivirusprogram!!!

//Raj-Raj

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem