Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Länkningsfråga i XP

Länkningsfråga i XP

Hej Daniel, Göcke och Leiake

Har en liten fråga. Jag håller på att göra en "lokal" hemsida som jag kallar för jukebox 8, Som skall vara en musikdatabas, Men nu till frågan?
Hur skall jag länka för att kunna spela upp alla låtar på respektive album utan att behöva klicka på Spela upp alla, Att spela en låt i taget går bra men som sagt inte hela skivan Hur skall jag göra Jag kan ju inte skriva

länken som tex

C:/Mina dokument/Min Musik/001/*.*.wma eller är det så jag ska göra?
Hjälp mig Tack
Obs detta är ett exempel
Antal svar på detta inlägg: 21
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Gollum1 , du har riktat frågan till ett fåtal här på forumet, jag skulle vilja att
frågan ställs till alla medlemmar istället.!

men först måste jag ställa ett par motfrågor.
skall du spela dessa låtar bara lokalt på din dator?

eller har du en lokal webserver som allt skall köras på.?
och i såfall vilken.
Nej! jag skall köra den från hårddisken Det Är det jag menar Med "lokalt"

Javisst kan alla få tipsa mig jag beklagar att jag begränsar mig till Moderatorerna. Men självklart är det så att alla kan tipsa om hur jag skall göra. saken är den att jag, i denna "Jukebox" skall ha en länk som heter "Spela denna skiva" Andra typer av länkar finns också med på samma sida. tex onlinebutiker. Jag nämner ingen här då det isåfall ses som reklam så det hoppar vi över men den ena börjar i alla fall på M. mer säger jag inte!
nu till frågan återigen som jag sa så vill jag kunna spela upp en hel CD utan att klicka på spela - upp - alla - länken i min musik Kort och gott vill jag att man skall klicka på bilden Ja för den innehåller det också för att spela upp hela skivan som sagt. Hur skall jag göra?
jag skulle göra en spelningslista i wmp och köra dem därifrån
eller ett annan spelare typ Itunes
Annons
Ja men hur då?

Det är en hemsida jag jobbar med som ska öppnas med internet explorer 7
Fast på enhet c:/
aha en statisk hemsida!!

testa att länka in wmp-ns spellista som heter något med xxx.wpl
hur den är upplaggd kan du se genom att öppna den i anteckningar

och var den ligger ser du genom att högerklicka på den i wmp
så att du har sökvägen dit
Just precis en statisk hemsida, Jag var väl inte tydlig med vad jag menade vilket jag ber om ursäkt för. Jag skall testa med ditt tips och fungerar inte det så provar jag att länka på det sättet jag sa tidigare. Funkar inte det så återkommer jag om det är nåt jag undrar över. så denna tråd får vara öppen om du kommer på nåt mer. Eller någon annan på IS. Tack så länge jag återkommer
jag har testa metoden och det fungerar OK
Jag har inte testat det själv, men att hänvisa till en spelningslista låter som en möjlig lösning. Testa spara spelningslistan i en folder som du kan hänvisa till från hemsida.
Ok! Jag Provar så får vi se
Som ni säkert har förstått så är det här första gången jag testar att göra en statisk hemsida varför jag har undrat. Om du göcke har testat Kan du ge mig en tydligare förklaring på hur du gjort? Steg-för-steg

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem