Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

IE 7 svarar inte

IE 7 svarar inte

För att knyta an till ett populärt ämne. Jag kan inte får IE7 att fungera, startsidan funkar sedan nästa länk vidare tex aftonbladet, men klickar jag sen vidare därifrån så händer alltid samma sak, IE7 hänger sig och i aktiviteshanteraren står att just den sidan svarar inte.
Detta händer oberoende av vilken sida jag är på alltid efter några klick.
Normalt använder jag Firefox just pga detta strul, men ibland kräver Gates & Co att IE skall användas för att kunna uppdatera vissa saker.
Antal svar på detta inlägg: 4
har du testat med att avinstallerat och installerat om IE7
Ja och det blir tyvärr inget bättre, kommer inte ens så långt att det går att uppdatera IE7 med senaste uppdateringar.
Kan det vara någon inställning i IE7 som helt plötsligt inte funkar med F-secure Internet Security?
Hittade detta om IE7. Har själv haft lite strul liknande det du beskriver men det försvann efter omstart, den gången...

"Om du har problem med att Internet Explorer 7 hänger sig, kraschar, stänger ned sig eller beter sig märkligt på andra sätt kan det bero på ett inkompatibelt verktygsfält eller något annat tilläggsprogram. Det snabbaste sättet att se om det är tilläggsprogram som skapar problemet är att köra Internet Explorer 7 utan tilläggsprogram. Gå till Start-menyn, klicka på Alla Program, klicka på Tillbehör, klicka på Systemverktyg och klicka på Internet Explorer (inga tillägg). Alla tilläggsprogram hindras då från att läsas in i den instansen av Internet Explorer. Om problemet upphör kan du inaktivera specifika tilläggsprogram manuellt för att hitta just det program som orsakar problemet. Nedan finns instruktioner om hur du manuellt inaktiverar ett visst verktygsfält och en lista över kända inkompatibla verktygsfält som kan orsaka allvarliga problem med Internet Explorer 7.

Följ anvisningarna nedan om du vill inaktivera ett verktygsfält i Internet Explorer 7:

1. Klicka på Start-knappen i Windows.

2. Klicka på Alla program.

3. Klicka på Tillbehör.

4. Klicka på Systemverktyg och sedan på Internet Explorer (inga tillägg).

När du har identifierat verktygsfältet som orsakar problemet avinstallerar du det med Lägg till eller ta bort program på Kontrollpanelen. Kontrollera sedan om det finns en uppdaterad version på verktygsfältets webbplats.

Följande verktygsfält har kända problem eller tillgängliga uppdateringar.

Google Desktop – Dina inställningar för MSN-optimerade Internet Explorer kanske inte uppdateras om du kör XP SP2 med Google-verktygsfältet installerat. Du kanske måste avinstallera Google-verktygsfältet för att inställningarna för MSN-optimerade IE ska träda i kraft.

Om du inte loggar ut innan du öppnar ett nytt fönster i Internet Explorer sparas inte dina standardinställningar i Live.com.

Cooxie Toolbar version 1.1.05 – Cooxie Toolbar kan få Internet Explorer 7 att sluta svara.

Diodia Toolbar version 2.4.01 – Internet Explorer 7 kan sluta svara när du kör det här verktygsfältet.

Mojicon Dispenser – Det här verktygsfältet kan få Internet Explorer 7 att sluta svara."
Annons
Problemet är löst
Nu har jag provat tipset från Tompaxox om tillägg och det var ett tillägg till Skype som heter mastermind som gjorde att IE7 hänger sig.
Tack för tipset

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem