Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

SkyNet

SkyNet

Hejsan!
Har installerat ett trådlöst nätverk till min dator. Det är av märket D-link. Allt fungerade bra i början men har det smugit sig in ett annat "nätverk" i systemet. I listan över vilka nätverk som finns tillgängliga finns nu ett som heter SkyNet förutom det som fanns från början. Nu får jag fram en ruta hela tiden som säger att det finns två nätverk tillgängliga och att jag måste välja ett. Jag väljer det som heter default och som jag har använt från början. Hur skall jag göra för att koppla bort detta SkyNet?
Jag använder XP och krypterad överföring mellan dator och modem.

Hälsningar
Håkan
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: 1 2 Nästa »

Hej Håkan, om du tar fram sidan där du ser dina nätverksansl. och högerklicka på SkyNet så bör det finnas en rad där du kan avaktivera den om du inte använder SkyNet.
Ett tips som kan funka, hör av dej hur det gick...hej.
Hjälp! Nu har ännu ett nytt nätverk kommit till, Netgear.

Benny!
Det går inte att plocka bort nätverken som datorn hittar genom att högerklicka. Tack för tipset ändå.

Håkan
Äh använd dem... då har du ju två extra nät ifall ditt internet går ned..:)
Annons
Hej igen!
Har precis prata med supporten på D-link som är fabrikatet på mitt trådlösa router. De säger att det inte finns någon inbyggd låsning i deras router utan finns i modemet som sätts in i datorn. Där finns möjligheter att låsa enheterna vid default-nätverket.
Nu är det så att jag har ett inbyggt nätverk i datorn (Integrerad Intel® PRO/Wireless 2200BG nätverks anslutning 802.11g) och inte vet hur jag gör. Är det någon som har ett förslag på vad jag skall göra?

Håkan
Hej Håkan , försöker du att köra två trådlösa nätverk samtidigt?
Hmm, SkyNet är nätverket i filmen terminator som tar över världen. Det kanske är på gång nu.... :)
Carl-H jo det börjar ju närma sig.. ;D

Håkan i min trådlösa AP från D-link så kan jag låsa mitt trådlösa nät så endast jag kan använda det.
Jag låser det bara till MAC adressen på nätverkskortet.

Rob!
Jag har också hört att man skall kunna låsa sitt det trådlösa nätverket till en dator. Jag har hittat Mac-adressen på routern men jag vet inte vart jag skall skriva in det. Jag har ett inbyggt nätverk (Intel PRO/Wireless 2200 LAN Adapters) till min bärbara dator. Har ringt till D-link och de sa att om jag hade haft ett nätverkskort från dem så skulle det gått. Det känns ändå som om det måste gå ändå.

Vad SkyNet är vet jag inte men det kommer upp tillsammans med Netgear i en ruta som visar vilka tillgängliga nätverk jag kan komma åt. Skulle kunna tänka mig att det är mina grannar som har trådlösa nätverk och kanske inte har gjort dem icke tillgängliga för andra än dem själva.

Håkan

Rob!
Jag har också hört att man skall kunna låsa sitt det trådlösa nätverket till en dator. Jag har hittat Mac-adressen på routern men jag vet inte vart jag skall skriva in det. Jag har ett inbyggt nätverk (Intel PRO/Wireless 2200 LAN Adapters) till min bärbara dator. Har ringt till D-link och de sa att om jag hade haft ett nätverkskort från dem så skulle det gått. Det känns ändå som om det måste gå ändå.

Vad SkyNet är vet jag inte men det kommer upp tillsammans med Netgear i en ruta som visar vilka tillgängliga nätverk jag kan komma åt. Skulle kunna tänka mig att det är mina grannar som har trådlösa nätverk och kanske inte har gjort dem icke tillgängliga för andra än dem själva.

Håkan
Kolla i din manual till routern.. Där står det hur du låser APn till en specifik MAC adress, och mac adressen till det nätverkskort du använder ska stå i rutan redan eftersom APn känner av automatiskt vilka som är uppkopplade mot den.

Så det borde stå nånstans i manualen.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem