Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Vista + olika identiteter för epost

Vista + olika identiteter för epost

Ni som har Vista -
satt igår och försökte hjälpa någon att växla mellan identiteter i sin Windows Mail som hon kunnat innan i XP i Outlook.
Trots att man lägger in den andra identiteten under konton och e-post så kan man inte hitta mer än en identitet. Man kommer in i en guide istället där det står att alla identiteter är redan borta. Hmm..
Provade att börja om helt och hållet också och lade då även in hennes epost-konto på nytt. Valde det andra som standard och då var det tvärtom. Kom alltså inte in på hennes då.
Någon som förstår min röriga förklaring?

Ha det gott & tack i förväg!
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: «1 2

Ja och vill man få det att fungera så byter man till mozilla Thunderbird email.

Och det är ju gratis
bisseman: nej! det tror jag ingen har gjort. fick dock reda på att dom tröttnat på Vista redan och kört in XP... hmm, så var det visst med det...

tack alla ändå!
jojje: ja, fast man ville ju att det som kom med datorn skulle funka.
Alternativ mail som Yahoo och Hotmail finns ju också. Men det var ju inte den lösningen vi var ute efter.
Annons
Nä antubis, ibland vill somliga inte attdet skall funka. Så är det bara,dom vill att du skall uppgradera dig och betala pengar för för uppgraderingen så enkelt är det.
Nä jobba med gratis programvaror, det kostar så lite
Varsågod! bara ett förslag!

Ja! Det är typ hotmail!
Jag har förutom hotmail konto, även ett från Glocalnet, samt ett från Yahoo.
Hotmailkontot gick inte att få in i Windows Mail, inte Yahoo heller.

Inga problem innan? Du menar med Outlook då! - inte Windows Mail väl?

Ett förslag till! Telia! Kolla först med Telia om dom verkligen har sin epost server fungerandess just nu! Tyckte jag läste någonstans att dom idag haft väldiga problem.
(Om ni inte har Hotmail konto och tänker skaffa, så kan man istället skaffa ett Live konto - kortare att skriva - hotmail.com/live.com(se?))

Lycka till

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem