Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Tangentbus

Tangentbus

Tangentbus eller Practical Joke.

Känner ni för att göra ett bus eller så.
Tipset;
Pilla loss tangentknapparna a och s och låt dess byta plats.

Lovar att kompisen kommer att bli lite förvånad över att tangentbordet inte stavar rätt.
Sedan dröjer det en stund innan de upptäcker "skämtet".
/clasp
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

Mm kul skämt!

Men ett tips är... byt N och M istället. det kommer att ta låång tid innan den utsatte fattar vad som hänt.
Men om ni byter på W o P så tar de ännu längre tid för dom att klura ut..
viinikka_86 !

Jag skäms över dina ideer om sabotage. Koncentrera dig på ett tips om ett trivsamt spel som kan förströ oss på IS.

Jag avvaktar??

Bästa att lägga till Ha,ha!!
Annons
Måste bara berätta ett bus jag gjorde för många år sen och det var med en telefon. Då man hade en roterande nummerskiva man slog numret med. Den var fastsatt med en skruv i mitten så jag försköt den ett hack så nollan blev en etta osv..Var ingen som kom på felet varför dom ringde fel nummer hela tiden. Det hördes svordommar om telefonen och en felanmälan till televerket. som tur var så hörde jag att det var felanmält så jag kunde rätta till mitt bus. Blev ju ett till på köpet för det var inget fel när televerket kom... Men jag vågade aldrig tala om vad jag gjort........
kan bara säga att både tangentbordet och fingerskivan ,
hade renderat högsta taxan för en utryckning.

där skulle jag aldrig ha dragit mig att medela företagsledningen om det var på ett företag.

jag anser det vara sabotage.

det har även förekommit att personer blir uppsagda för tangentbordsbuset.
För några mandtaperioder sedan skiftade den avgående presidentens stab i Vita Huset ut tangenknapparna på varenda dator (eller näst intill) då skulle flytta ut. Barnsligt måhända men enerverande roligt
Göcke skrev.
kan bara säga att både tangentbordet och fingerskivan ,
hade renderat högsta taxan för en utryckning.

där skulle jag aldrig ha dragit mig att medela företagsledningen om det var på ett företag.

jag anser det vara sabotage.

det har även förekommit att personer blir uppsagda för tangentbordsbuset


Joanna skriver.
Tack Göcke!
´

Var sak har sin plats, men tangentbordsbus tycker jag inte platsar nånstans!
Verkar som jag får förklara mitt bus lite. Var väl mer ett pojkstreck när jag var ca 11 år när jag gjorde det. Man hade inte tanken då vad man orsakade. Visst är det en form av sabotage och särskilt om det sker på en arbetsplats. Men i början av 50-tal fanns inte ordet sabotage för sådant tilltag. Straff då för sådant tilltag var en rejäl örfil. Har jag fått några stycken, men kan bara säga att jag hade gjort mig förtjänt av dom, var ju den risken man tog när man gjorde något bus.
misko!

Fanns det telefoner då när du var 11 år??. Ha,ha!!

Du är säkert förlåten.

Idag är det tricket inte möjligt. Det var dom svarta. Jag har en ljusgrå kvar.
Där går inte att fuska. Det är ett fast spår där nummerskivan sitter.

Idag är det stenkastning på poliser som gäller. Allt annat är ute!!
Ewelina!!

Ha,ha!! Du har så rätt.

Du glömde barnjukdomarna. Bl.a. Kikhosta. Min mor var 100 på att jag skulle dö 3 år gammal. Inte kontaktade hon sjukhus.

När jag var 8 år, åt jag giftig svamp. Jag låg så gott som medvetslös i ett dygn. Ingen kontakt med sjukhus. Det var 10 mil dit.

Men jag har överlevt som ni förstår.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem