Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Förklara

Förklara

Vad menas med ordet KOMPATIBILITETSTILÄGG.
" " " " KONVERTERA

Kan ej stava. Jag menar KOMPABILITETSLÄGE.
Antal svar på detta inlägg: 8
Kompabilitetsläge?
Vad är Kompabilitetsläge?
Hur får jag fram så jag kan avaktivera Kompabilitetsläge? :'(

Gå in på Egenskaper och ta kompabilitet och klicka bort rutan som är inkryssad på kompabilitetsläge.


Jag klippte ut ovanstående från ett forum
egenskaper för bildskärm är det väl som menas antar jag......
Seggre95! jag är ingen expert men jag ska försöka förklara så gott jag kan.
jag förmodar att du kör vista som op system. om man har problem med kompabilitet så funkar ett tex spel inte optimalt med operativsystemet å då kan du ändra det i utforskaren.
välj utforskaren å öppna sen programmappen. sedan så dubbelklickar du på ett program eller spel. då får du upp alla filerna som tillhör detta. sedan så letar du upp exe filen alltså den filen som du startar proget eller spelet med.
hittar du denna så högerklickar du på denna så kommer det upp lite av varje å där längs upp i den rutan som dyker upp så hittar du kompabilitet som du kan ändra lite av varje. oftast e de gamla spel som man kan ha problem med.
hoppas att du hade nytta av detta.
Annons
kompatibilitetsläge


En funktion i en dator eller ett operativsystem som innebär att det går att köra program som är skrivna för ett annat system. Program körs ofta långsammare i kompatibilitetsläge
jigsaw, Det var väl en kanonbra beskrivning på vad det är, jag var helt ute och cyklade.

När jag tänker efter så har jag ju använt det själv för några år sedan på nått gammalt windowsspel.....minnet är bra men kort.
tack ska du ha Emans!! nu växte man ju lite. kul å kunna hjälpa till.
då e man inte så dum som man ser ut ha ha.
Ni skall bara spela dom spel som jag har i min "Tävling på IS". Dom är kompatibla för alla medlemmar. T.om dom som har Windows 95.

Jag tror Seggre95 kör med detta OS. Om vi tittar på hans profil så har han varit 80 år, dom senaste 5 åren.

Tiden står still för vissa.

Tack för hjälpen. Jag kunde inte begripa varför det stod kompabilitetsläge i alla filer jag tittade i. Visste inte varifrån det kom. Sen la jag märke till att symbolerna för filerna inte såg lika ut. Då tändes ett liljeholmens och jag hade ju för ett tag sedan installerat Office 2007. Jag har letat i ett par veckors tid efter något knep att ta bort den där texten (kompabilitesläge) som hela tiden fanns i dom gamla filerna och nu har jag hittat ett knep att ta bort dem. När man öppnat en fil finns en symbol som sitter längst uppe till höger, då kommer upp olika förslag bl a ett som heter konvertera. Trycker jag på konvertera försvinner texten konvertera men filen görs om med den nya symbolen och texten (kompabilitetsläge) är borta och jag slipper grunna på det något mer. Snacka om att sätta myror i skalle på en gammal gubbe som har svårt med alla datauttryck som finns.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem