Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

WXP home mes SP2

WXP home mes SP2

Hej på er
Vet ni varför WXP Home med SP2 krånglar så in i h…. mycket tillsammans med Norton antivirus 2005 ? är det så det ska funka ?
Och vid en rent om installation utan SP2 kan jag inte komma ut på nätet fast jag är kopplad! Konfiguration av burken är som det ska ,och det är ingen fel på nätverkkortet …
Med andra ord kan jag inte uppdatera WXP eller antivirus mm .
Vad göra?
Tack i för hand
Antal svar på detta inlägg: 7
Kolla om din Norton är det som krånglar, stäng av det och prova surfa. Prova att installera om Norton. Det kanske hjälper
Lycka till
Tack det har jag testat ,med det hjälper inte !
Jag vet inta vad det är ?
Nu är jag på jobbet …och frågar alla men …..
Tack Ib för att du svarade
Olle
1. stäng av brandväggen.
2. installera aldrig norton kör Panda eller något annat litet och bra program.
3. logga in hos din leverantör
4. du behöver inte oroa dig för att inte kunna uppdatera antivirus när du endå inte kommer ut på nätet.

:)
Annons
Tack det ska jag testa.
Jag måste ut på nätet ,min jobb kräver det mera eller mindre...GGGGrrrrr
Tack Rob
Sen att norton o SP2 krångla hänger nog ihop med att du hade SP2 virus grejen påslagen och även deras brandvägg och allt annat skit som följde med
Även Panda kan strula lite. Det är lämpligt att avaktivera (inte avinstallera) Panda vid installationen av sp2.
Tack till alla för hjälpen och alla goda råd
Har kastat Norton åt h… från jobbet har jag laddat hem en fil som heter stinger.exe ,en fix från Mcafee http://vil.nai.com/vil/stinger/ körde den och nu är allt OK .
Fick tipset från en kille som föddes med PCn i handen ,det finns en virus som stänger av dig från nätet fast du är kopplad …
Ha en bra dag
Olle

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem