Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Firefox med Microsoftprogram

Firefox med Microsoftprogram

Jag har nu laddat ner FF3 Beta 4. Men hur gör jag för att vissa hemsidor gjorda i Microsofts Frontpage skall fungera klanderfritt. T.ex vissa bilder finns bara markerade med en ruta och "Trasig-bild" symbolen.
se ex.: www.midgard.ax
Hur synka Billys grejer med FF??
ps.: FF3 beta versionen är supersnabbt tycker jag. IS-sidan i IE har ju inte tidigare varit världens snabbaste, men nu med FF ser det ut som det fått lite mera krut.
Antal svar på detta inlägg: 7
Tror nog att du har gjort något fel.
Man får följande meddelande:

"The resource requested /m03330/midgard.ettan-filer/image001.gif cannot be found.

If you feel that this is a configuration error, please contact the administrators or the author of the referring page."

"The resource requested /m03330/midgard.ettan-filer/image002.gif cannot be found.

If you feel that this is a configuration error, please contact the administrators or the author of the referring page."

osv....

Kolla om du har dina bilder i ordning.
Måste man avinstalera FF 2 innan man laddar ner FF3
Jojje:

Hur kommer det sig då, att det fungerar hu bra som helst i I- explorer? ? Där syns bilderna ! Dessa är s.k WordArt i FrontPage.
Annons
Jag ger upp. Ändrade nu bilderna till text. Men vanliga textrutor funkar inte heller i FF. Så det är nog bara att inse faktum, att microsofts program från år 2003 inte är helt körbart i modärna Firefox
alandia , byt till jpgfiler
och försök att hålla dig till w3c standarden
Jag använder HTML validator när jag utvecklar sidor.
Ladda ned den till FX (Firefox). Finns här http://users.skynet.be/mgueury/mozilla/

Har för mig att du hade 68 "fel" på din hemsida när jag kollade.

Har tagit hem firefox med micr. Datorn är ju mycket snabbare med denna. Vet inte varför,men allt funka perfeckt.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem