Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Vista vs XP

Vista vs XP

http://techworld.idg.se/2.2524/1.149702
Glädjande läsning för alla XP freaks?
Eller tråkiga nyheter för Windows framtid?
Personligen tycker jag det är trist att det OS som kräver hyfsat mycket resurser ger så taskig prestanda. Jag använder själv Vista och hoppas att dom får ordning på grejorna.
Antal svar på detta inlägg: 10
Wacko , kan bara säga att, samma reaktion fanns när XP kom.
någon bättring blir det inte förens efter sp2 och nästa generations
hårdvara.
Jo,jo!! Runda hörn som min mormor alltid sade när något gick för fort.

Senaste PC-tidningen har ett stort "snabba upp program" denna månad.

Kan ni tänka er! Man kan starta upp Windows 20 sekunder snabbare om man skalar av allt onödigt. Men vad är onödigt??

20 sekunder det hinner jag inte att "pinka" på. Så vad för nytta. Hade det varit 15 minuter. Då dj...lar. hade man börjat fatta vitsen.

Undrar om vi inte är lite bortskämda. Jag har 24 MB-lina. Jag tycker det går för långsamt på nätet vissa tider på dagen.

Undrar hur fort det skall gå och hur effektivt det skall vara. Dom håller visst på med en hjälm som man trär över "flinten".

Sedan är det bara att tänka på Göcke, så är man på IS. Ha,ha!!

Men man får inte tänka på sex. Då vet man ju inte var man hamnar på nätet.
en hjälm över flinten behöver jag
Annons
Alla som jag känner som använder XP vill inte ens ta i Vista med tång..

fråga....vad är den största vinsten med (ett i framtiden) fullt fungerande VISTA jämfört med dagens XP ?
hej alla glada!
det inlägget som leiake hade e ju rätt sunt men varför vara så tidsfixerade?
jag har bara 2MB lina (ska få 4MB 1a april) å jag använder senaste FF me en massa tillägg därbland fasterfox å det går undan me sidöppningarna mest hela tiden möe snabbare än IE7 iallafall.
tid e ju pengar idag så 20 sek kan ju va bra att tjäna in.
Jag snackar lite emot mig själv här men de jag menar är att man ska va nöjd me de man har å inte jämföra saker å ting.
sen till PC-tidningen: fick den i lådan igår å jag funderar på å testa Auslogics Registry Defrag å se vad de blir för skillnad. kan ju bli bra.
Funkar inte de så tänker jag på leiake så e man på gott humör igen he he.
Leiake ock Jigsaw!!
Jag funderade kanske inte så mycket på vad man kan ha 20 sekunder till men man undrar ju när ett nytt OS kräver mer muskler för att funka ändå är sämre i prestanda.
Oavsett inom vilket annat område man jämför med så förväntar man sig att prestandan ska bli bättre med nyare modeller.

Göcke!!
Jag är ingen exert på detta område men menar du att dagens hårdvara inte räcker till för att Vista ska ge full effekt?
En trevlig artikel om byte av os. Den är skriven på engelska så vissa av er här skall inte klicka på länken och få er kväll förstörd.
Ni andra kan läsa en intressant artikel. http://www.pcworld.com/article/id,140283/article.html
Jojje!!

Vissa av oss. Troligen 85%. He,he!!

Det är meningslöst att länka till annat språk.

No hard feelings.
Ja då har jag gett glädje till 15% och det känns skönt även det.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem