Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Nyttan med flash

Nyttan med flash

I 2 fall har vi nu sett problem med flashade sidor i FF.

Då blir min fråga: Vad är nyttan med flash förutom att det ser snyggt ut?

Är det nåt som är nödvändigt eller bara onödigt och kommer detta försvinna eller kommer få vi se mera av detta i framtiden?

Antal svar på detta inlägg: 42
Sidor: 1 2 3 4 5 Nästa »

ubuntu33!

Tror det måste finnas.

www.svenskaspel.se kräver installation annars kan man inte förlora sina pengar hos dom. He,he!

Men man vet inte. Rätt som det är så kommer det något nytt.

Hur många är det som kör med "gengas" idag.??

Ja,svenska spel funka ju alldeles utmärkt även i ff. Jag VINNER pengar varje vecka!! He,He
Den sidan fungerar inte för mig men det beror på att jag installerat flashblock..haha..

Annons
problemet är väl egentligen
att standarden inte följs i flash applikationerna på sidorna, eller att de kör i en äldre version eller liknande.

vi har ju liknande problem med att det inte har standardiserats helt fullt i webprogrameringen eller inte ens i officepaketen

utan standard så blir det alltid kompromisser, som är svåra att se verkan av

ett annat är hur de bygger upp sina websidor, och hur de länkar in sina
banners och undersökningar.

Ni har ju sett hur svårt det är att bara få nyhetsfeeds här på IS att fungera.
och då har inte IS ett dugg att komma med, bara avakta att de fixar problemen, eller att man stänger av de som krånglar.

En fråga som man kanske skall pasta vidare till tidningarna.
vill vi ha blinkande banners, som får en att må dåligt
eller rent av få epelepsi av. (stavas det så ??)
Göcke:

Det stavas epilepsi.

Men hur som haver..

Ahaaa...så det saknas alltså en standard..?

Då förstår man att det blir problem.

Jag har redan mailat till Aftonbladet och Expressen och påtalat problemet men dom är inte så duktiga på att lyssna tydligen.

Men fem myror är fler än fyra elefanter....så om tillräckligt många klagar så kanske det blir ändring.

Efter att ha googlat lite så fann jag att det finns några andra flashplayers på bl.a tucows.

Någon som prövat någon annan flashplayer och vad har ni för betyg på dom?
Då ska jag oxå maila till Expressen o Aftonbladet vem vet det kanske hjälper för om dom vill ha sidor på nätet ska dom väl se till att dom fugerar oxå o som det är nu så fungerar dom inget vidare för väldigt många har jag märkt .
Bea!

Vad är det som är fel hos tidningarna du nämner.

Mitt Flash fungerar utmärkt.

Har du FF, eller IE7.
Aftonbladet är OK!!

Men Expressen visar Varning i Vä. hörn. Färdig men sidan innehåller fel.

Men har det med Flashplayer att göra?????
Ett annat problem som handlar om Flashplayer Är det att man får frågan om man vill installera flashplayer på sin Dator Fast man redan har den
Borde inte dessa flash-baserade sidor kunna känna av att man har flash i datorn? Det är ett problem bl.a på svd: Hemsida, Har flashplayer 9 Vilken jag förstår är den senaste versionen eller finns det en nyare?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem