Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Snål brandvägg och antivirus

Snål brandvägg och antivirus

Hej,

Har en lite föråldrad laptop i bagaget som jag nu ska fixa xp på. Det jag letar efter är brandvägg och antivirus som tar väldigt lite processor och minneskraft. Behöver inte vara det allra senaste inom säkerhetsteknik där man ska ha 10 olika processer igång för att skydda datorn, utan något snabbt och smidigt. Kör idag med avast och comodo men tycker inte de är så snabba längre, speciellt inte nya comodo som har en massa nytt lull lull.
Kan tänka mig att det finns en del datoranvändare i samma position som jag är, som kan ge mig tips och råd. Det är bra med rekommendationer då de här programmen oftast skräpar ner om man ska testa sig fram...

Over and out
Antal svar på detta inlägg: 8
AVG är både enkel och bra. Sen kan du hämta AD-Awere som oxå är bra o enkel. Lycka Till!
Fast AVG finns bara gratis som antivirus och inte brandvägg...orkar inte längre trixa med olagliga kopior på sådana program eftersom de hela tiden får uppdateringar och de nycklar man använder i programmen blir bannade.
Andra tips?
www.download.com kan du söka på firewalls och antivirus..

Då kan du även välja om det ska vara freeware och storlek samt betyg..

Annons
jag använder Antivir som antivirus program och sedan Zone alarm som brandvägg
dessutom har jag Spywareterminator

tycker dessa program funkar väldigt bra jag har provat ett antal olika antivirus program och brandväggar och tycker denna kombinatioen är den enda vettiga

dom tar väldigt lite på datorn då det är väldigt viktigt för mig då jag spelar väldigt mycket

enda sega e väl när dom uppdaterar men det är för min uppkoppling är väldigt låg

gör ett försök vet jag och se själv om du blir nöjd
det är gratisprogram hela högen
Wildwanderer: Ok låter bra ska testa kombinationen men har hört att Zone alarm smutsar ner väldigt mycket, stämmer det eller var det bara förr som det var så?

Hej Micke!
Kör med NOD32 och ZoneAlarm på mina burkar hemma.
Fungerar utmärkt utan att slöa ner nåt.
Slutade att använda Zone alarm för ett par år sen men pga att det bara krånglade men har nu kört ett par månade utan att ha upplevt några som helst problem.
Om jag inte har helt fel så rekomenderade Nod32, att man skulle använda Zone Alarm som brandvägg.

// Noflo
Hejsan Noflo,

Jo NOD32 verkar ha många fans, men det är ju synd att programmet kostar. De borde ha en free version tycker man. Om man laddar ner det olagligt verkar det vara ett helvete med passwords som blir bannade o.s.v...
Kanske värt att köpa, får i så fall fråga päronen
Laddade ner Zone alarm firewall, hela 45 mb!! inte illa, fyller halva hårddisken haha

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem