Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Data skärm som skakar

Data skärm som skakar

Min data skärm har börjat skaka lite då o då ( började idag ) betyder det att den börjar bli gamal ? eller är det nåt annat som strular ? den är ganska gamal vet inte hur många år precis men det är några .

Tackar för svar .
Antal svar på detta inlägg: 7
Kolla så att du inte har några högtalare eller annat magnetiskt bredvid eller nära skärmen.
Har du prövat att köra en degauss?=avmagnetesering (stavas det så?)
Hm, låter som ett poltergeistfenomen. Kolla med hon Giertz, hon har väl lite kontakter i antiandebranschen. Nu räcker det tydligen inte med antivirus längre...
Annons
Har haft upp detta fenomen tidigare. Åtgärderna som IvoBaloo och ubuntu33 beskrivit, gav perfekt resultat.
Kan det ha berot på att min mobil låg brevid ? det är det ända magnetiska som jag hade brevid inga andra grejor .

Hur avmagnetiserar man ?
Bea:

Ja..mobiler, högtalare, och andra elektroiniska apparater nära skärmen påverkar den.

På äldre skärmar så finns den inställningen som avmagneteserar bland knapparna på skärmen som sköter ljuset, contrasten osv..

på nya skärmar är det bara trycka på strömknappen så brukar det ske automatiskt.
Aha det föklarar ju det hmm jag har inte råkat ut för det tidigare men jag kanske inte såg det då *S*
Ok då ska jag kolla bland knapparna.

Tackar för hjälpen :)

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem