Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Byta Vista mot XP

Byta Vista mot XP

Hejsan alla!
Går det bra att byta op från Vista till XP?
Är det isf bara att installera XP som vanligt?

Antal svar på detta inlägg: 6
http://www.pcworld.com/video/id,369-page,3-bid,4/video.html

Enkelt
albin1967 , jag ger dig samma bud som jag tidgare har gett.
byt hårddisk och behåll din vista på den disk du har idag.

är vista förinstalllerad så kan du inte installera XP ovanpå.
du måste före radera alla partitioner och skapa nya dito. osv.
Rätt:

Det enda sättet att radera vista är att ha ett program som heter Active killdisk!

www.ultimatebootcd.com
Annons
Tycker knappast att duska köpa en till hårddisk för att du ska nergradera dig till ett gammalt (och dessutom bättre) operativsystem.
Se bara till att du skapar en återställningsdisk. Det brukar man oftast göra på en DVD-skiva.
Det är billigare att köpa en tom brännbar DVD-skiva än Göckes variant att köpa en ny hårddisk. Det skiljer väl några tusenlappar mellan en brännbar DVD-skiva och en hårddisk antar jag.

Vad Ubuntu33 yrar om fattar jag inte. Du kan ta bort Vista på vilket sätt du vill. Smidigast är väl att formatera om partitionen eller att helt ta bort den och skapa om den på nytt.
Vista är svårt och krångligt som jag sagt tidigare!!!

Det skiljer sig väldigt mycket från XP som dom flesta vant sig vid!

Det sägs att Vista skulle vara enklare, lättare och smidigare men så är det inte!!!

Fajjer:

Vista har ett inbyggt (anti-avinstallera) skydd som gör att man inte kan avinstalllera Vista direkt från Vista eller överinstallera Xp från Vista!

Du kan således inte backa till en äldre windows version i Vista om du installerat Viista utan då är du nästan fast!

Som du säger är den enda chansen att ta bort partitionen eller formatera om partitionen!

Helt sjukt tycker jag!

Tack för alla svaren, jag behåller nog Vista, man vänjer väl sig.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem