Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Spärra en sida?

Spärra en sida?

Undrar om det finns nåt bra sätt att spärra en websida så att det inte går att komma in på den. Det är främst Lunarstorm jag är ute efter att spärra. Har spärrat den via brandväggen(Norton Internet Security) Det funkade ett tag men sen räknade dom(döttrarna) ut att det bara var att stänga av den så fungerade Lunar igen. Det är ju inte bra att ha bredband och en avknäppt brandvägg.
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Har alldrig behövt detta men denna sida har lite länkar och uppslag.
http://www.dagensarbete.se/home/da/home.nsf/0/4946526ca83cbc5b412568ce
00327000?OpenDocument
Denna sida bör alla föräldrar med barn diskutera tillsamans.
http://www.saftonline.org/sverige/
Du kan under internetalternativ i Internet explorer gå in under säkerhet och sedan på ej tillförlitliga platser fylla i www.lunarstorm.se och lägga till den till listan.

Då kan de inte komma fram till Lunarstorm...
Annons
Gå in i din branvägg och spärra ip-nummret till lunarstor på port 80 så borde det itne gå att komma åt den.

Sen förstår jag inte riktigt varför man vill spärra lunarstorm.
bara massa småttingar där endå.
Tack för tipsen,

Rob, om du hade 2 "småttingar"som satt med din dator på lunarstorm stup i kvarten och dessutom med brandväggen avslagen..........
Hej Christer ett tipps är att läsa igenom SAFTS sida med småttingarna, om du spärrar för mycket kommer du snart att vara akterseglad, hinder är ju bara en sporre för dem att lösa. som nu med det att stänga av brandväggen.
Häng på och bli delaktig i deras nätsurfande istället, gör du det rätt kommer du snart att inse att de hittar godbitar på nätet som du hade missat annars.
mvh // göcke
hade jag två småttingar skulle jag inte hindra dem från att surfa på lunarstorm. Det är inget farligt med den sidan, och är du rädd att de ska läsa eller se olämpliga saker, hur kan du då för gudsskull sätta dem vid en dator som är uppkopplad på internet? Det är 100% omöjligt att hindra barn från att råka se på barnförbjudna grejer. förr eller senare så kommer de in på något.(och med tanke på att du försöker hindra dem från olika saker kan jag lova dig att deras nyfikenhet gångras med ca 1000)
Det är bara den sidan jag vill spärra. Nu ska det bli intressant att se hur lång tid det tar innan dom klurar ut cockiespärren och ej tillförlitliga platser. :)

Ett exempel: En person skriver på lunar att han eller hon är ensam hemma och skall ha en liten fest hemma i villan. Det sprider sig som ringar på vattnet och det dyker upp mellan 50-100 personer både kända och okända. Det kan bli lite väl mycket för en 13-15 åring.

Jag tycker helt enkelt inte om Lunarstorm.
Christer har småttingarna egna mobiler så sprids det där också. Ha en meningsfull dialog istället. är min rekomendation
Jo, men dom slår ju knappast slumpvisa nummer och bjuder in okända personer.



Detta är mitt sista inlägg i denna fråga.


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem