Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Borttappade bokmärken och mail

Borttappade bokmärken och mail

Hejsan

Jag blev tvungen att göra en systemåterställning och efter det saknar jag mina gamla bokmärken i FF samt mina gamla mail i Tunderbird

Är det någon som kan tipsa om var jag skall leta?

Använder XP Home.
Antal svar på detta inlägg: 5
Jag kan inte tipsa var du ska leta men jag kan ge dig det tipset att du lägger ut dina bra länkar(bokmärken/favoriter) på någon sida på nätet.
Då har du dom kvar i framtiden och kanske kan dela med dig av dina godbitar.

Så har jag gjort med mina bra länkar och då har jag dom kvar efter vad jag än gör med datan
Det verkar som om bokmärkena sparas i en html-fil. Prova att använda sökfunktionen och sök efter bookmarks.html. Har du tur kan de finnas dolda någonstans
orginalfilen som du läser i din profil ligger ungefär så här,
och är kopierbar eller läsbar.

bookmarks-2007-10-09.html

C:\Documents and Settings\Kalle\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\8gwzm75s.default\bookmarkbackups

här behandlas lite av detta men på engelska

[http://kb.mozillazine.org/Thunderbird_:_FAQs_:_Backing_Up_and_Resto
ring]
Annons
Allt gammalt sparades här: My old Disk Structure -- 08-03-24 1043AM, bl.a mina favoriter i IE, men några bokmärken hittar jag inte.
hewin
ett bra sätt att hantera och spara bokmärken är att installera Google Toolbar. Har den för IE7. Om du loggar in på ditt Googlekonto (som du måste ha) kan du använda alla dina bokmärken från vilken dator som helst. Google Toolbar finns väl för FF (både Win/MAC) tror jag. För framtiden rek att du kör en kopia av din Tunderbird precis som man kan göra för Outlook. Hoppas det löser sig.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem