Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Nu har jag tröttnat på IE

Nu har jag tröttnat på IE

Har haft massa problem med IE sen jag uttdaterade till IE7 jag vet att jag har en gamal dator o den har sinna lustigheter men nu börjar mitt tålamod o ta slut ...
Nu undrar jag lite över Fire Fox eller vissa andra webbläsare vilken kan jag använda bäst vilken är så att säga lättast för datorn kan man tex läsa alla sidor på nätet med FF eller nån annan webbläsare ?
Det finns säkert nån tidigare tråd om det men det går så trögt här just nu så jag orkar inte sitta o vänta .
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Jag har AVG o enligt den så har jag inga virus fast sånt vet man aldrig tänkte på det för sånt kan ju sega ner datorn väldig men det är som jag har skrivit tidigare Flashplayer som krånglar i alla fall oftast o då tänker jag direkt på att den följer IE iaf vad jag tror ..
Hej Bea! Du kan lungt gå över till FF ! Den är stabil och säker Jag har haft FF nu i snart tre år aldrig haft krångel med datorn eller att den har varit seg. Hur stor hård disk har du? har du xp eller vista ?
Jag har kvar 4.02 Gb på min hårddisk och jag kör XP SP2 , går det me så pass lite på disken ?
Kan jag ångra mig o gå tillbaka till IE om det skulle va nåt? , jag är ju ganska osäker på sånt nu för tiden .
Annons
Ja du kan lägga i ff inga problem ! Ta inte bort ie ! Nackdelen med ff är att vissa program inte stöder ff utan man måste ha ie tillexempel swedbank och microsoft.
Har Firefox och har inte stött på några problem alls... inte ens att uträtta ärenden på Swedbank.

Har dock kvar IE, men den äldre verionen.
Har IE,FF,Ap Alla funka bra, men IE är snabbast in på IS-sidan Ap är långsam,men väl inne går det som tåget.. Alla funka på Swedbank.
Förlåt mig ! ff har just kommit med en uppdatering och då funkar det med swedbank
Hej tackar så mycke för alla svar , jag ska rensa lite mer i datorn o sen ladda ner FF tror det kommer o bli bra :)


mrTACO FireFox har fungerat med swedbank så länge banken har hetat swedbank. Även före.

Bea den ena utesluter inte den andra. Firefox är en webbläsare som du installerar som vilket program som helst. Den byter "inte" ut IE. Sedan kan du köra IE och FF samtidigt om du vill.
IE 7 har jag märkt är snabbare på att renderera(visa) sidor är FF 2.x. Kommande versioner av både IE(8) och FF(3) kommer vara snabbare än båda sina föregångare.

Den enda browser jag kan säga rakt ut att du ska undvika är Safari från apple. det är som att lämna dörren öppen för all bus att komma in i datorn. Samt att det ofta är problem att visa sidor på ett bra sätt. Sedan omdet felet beror på webbdesigner eller browsern låter jag va osagt. :)
Aha men den hade jag nog inte ens tänkt på känner inte till den .


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem