Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Trögt nätverk

Trögt nätverk

Hej.

Jag har nästan gett upp nu, så jag tänkte ta en koll med er andra om ni kan lösa ett problem för mig.

Har ett nät med en SBS Server 2003. som är installerat på en HP Proliant ML 110 server, Duo prcessor 1,86Ghz och 8GB internminne.

Till denna server är 15 XP PC uppkopplade med allt vad det heter, servern är snabb, med korta responstider, men.........

Användarna upplever en tröghet i Oulook och mail tar ofta upp till 2 minuter att skicka iväg, Outlook låser sig liksom till o från och då kan man inte göra annat än att vänta ut datorn och / eller servern...

Inga övriga applikationer går på servern, förutom Backup Exec och Mcafee Antivirus ( Och Small business systemet ).

Enligt loggboken så har jag inget som tyder på att det skulle föreligga något problem...

Någon som har nåt tips på vad som kan vara felet ? Det borde ju inte vara så här i ett ganska nytt system.....

// x
Antal svar på detta inlägg: 1
kolla om virusprogrammet scannar alla utgående mail. Kan vara en orsak men förmodligen är det något annat so spökar. Tror att det finns program som spårar upp flaskhalsar-

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem