Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows 7 x64?

Windows 7 x64?

Jag hoppas att MS bara släpper en 64 bitars ver. i Windows 7 så vi kommer någon vart!

Är det någon som har någon mera information om det?

Antal svar på detta inlägg: 5
förlåt mig kära ubuntu33 men varför bara 64bit å inte en 32bit oxå. vi vanliga användare har väl mer nytta av 32bit eller har jag fattat fel?
jigsaw:

Jo..man kan använda 32 bitars program i ett 64 bitars OS och det ger en märkbar prestandaskillnad faktiskt.

Och eftersom programmen blir större och större så kräver det mera kraft av både OS och dator och då är 64 bitar bättre.

Men steget från 64 bitar till 128 bitar kommer ta väldigt många år innan det kommer tror jag.
okay ubuntu33.
men vad finns det mer för fördelar mer 64bitars förutom att de klarar mer ramminne?
skulle gärna vilja veta vad du har för utbildning inom data eller är du självlärd? enligt min mening så vet du å kan en himla massa. sory om jag frågar men är du öppen för mailsupport? har vista som op system.
ha de gött å lev väl
Annons
Det är väl inte aktuellt ännu att uppgradera till 64-bitars, iaf inte hos Windows XP/Vista-användarna
Drivrutinsstödet är begränsat fortfarande, så du kan få problem med din hårdvara om du har otur.

I övrigt så tjänar du bara in hastighet om själva programmen också är skrivna i 64-bitars kod, och det finns ju i princip inga program som är det ännu. Det är väl mest kraftfulla grafiska och kraftfulla matematiska program, 3D-redigering m.m. som är det.. Alltså, inget som är aktuellt för en vanlig Svensson i nuläget.
tack Fajjer då vet jag.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem