Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Akta er för Glocalnet ADSL

Akta er för Glocalnet ADSL

Jag vill bara varna alla som funderar på att skaffa Glocalnet ADSL. Jag var fram till för en månad sedan en mycket nöjd Glocalnet-kund och spred gärna budskapet om deras goda servis. Men när så en dag jag och några vänner skapade ett forum på en server som stod på bostreams lina märkte jag något märkligt. Jag var utestängd från alla sidor på denna server. Någonstans på vägen stängdes jag ute. Det visade sig också att andra med bland annat bredbandsbolaget drabbats av samma censur. Felet ligger inte hos servern eller hos min dator. Glocalnet vägrar driva mitt mål eftersom de inte ansvarar över det som händer bortom deras lina. Bostream har inte dirket hjälpt heller.
Så tänk en gång till innan ni skaffar Glocalnet ADSL
Antal svar på detta inlägg: 5
Varför blir du utestängd då? Har du fått någon som helst förklaring *undrar* Har själv varit GLOCALNET-kund mycket länge & aldirg upplevt någon sådant?
Har du brutit mot något ev avtal som brukar finnas i finstilt? Läs igenom en gång till... En del är ju otroligt kitsliga!
konstigt att bredbandsbolaget drabbades av det med tanke på att BBB köpt upp bostream för över en månad sedan. Så jag tror mer att det handlar om att det är någe strul med servern och inte linan.
Annons
Hej!

Det är inte så att du kör med en router?
Om du har felaktig paket-inställning i routern - minns inte vad värdet heter nu - MUT, MTU, MBU eller liknande - så kan du få VÄLDIGT udda problem.
Jag hade t ex problem med att IE inte kunde surfa till idg.se.
Dock fungerade andra sidor bra. Och med andra läsare gick det bra.
Testa att ändra till 1400 eller 1492 - är osäker på värdet.
Mitt fungerade toppen sedan!
Men nu har jag dock problem igen... PPPOE verkar inte vara det bästa. Tyvärr har jag inte fast ip som en del kunder får.

Lycka till!

M v h
Benny
NIklas hade du en egen server?
om man skall har egen server via nätet bäst att du hyr en ip av Glocalnet eller en bbs central.
Jag har egen server son är ute på nätet jag har egen ip som jag äger själv bland annat telia mäker inte mycket inkommade trafik.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem