Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

IE 7 och java

IE 7 och java

Hallå alla hjälpsamma!

Ska bara kolla en sak om det är någon som vet vad mitt problem kan vara för något...

Jag har IE7 och så har jag Firefox, nu har det hänt något lustigt.. Jag ominstallerade hela hårddisken här om dagen och hämtade samma program osv som jag alltid haft, så i går kom jag hem från jobbet och fick en rejäl utskällning at sambon.

Hon frågade vad jag gjort och om jag spärrat blip.se för hon kunde inte spela där, så jag kollade och fick upp ett felmeddelande som lyder:

Java Runtime Environment kan inte köras! Allvarligt problem. När jag klickar OK så får jag frågan om jag ska Aktivera tillägg under adress boxen. Klickar jag installera så kommer ett nytt meddelande:

Java Machineries körs redan på flera ställen, var god stäng av. Går man in på blip via firefox så händer inte samma sak. Är det nåt fel på IE7?
Antal svar på detta inlägg: 10
Är det nu man ska vara skadeglad..hehe...(skojar bara)

Du får ladda ner java igen och installera det!

http://www.java.com/sv/
EDIT:

Du får öppna ie7 och gå via den webbläsaren.
Tack, men jag har gjort det samt hämtat IE7 minst 5ggr, samma sak.... När det får bli FF istället.....
Annons
Du kan inte ha bägge som standardwebbläsare..då krockar dom..

Om din sambo vill ha ie7 som webbläsare får du gå in i inställningarna i FF och bocka av att du ska ha FF som standardwebbläsare..

Du kan köra FF i alla fall när du vill använda den.
EDIT:

Eller så kör ni enbart FF..
javastödet är inte förbockat som standard
kontrollera att det är det undet verktyg/Internetalternativ/avancerat
ubuntu33! Jag har skaffat java via IE7 och det funkade inte, och att inte ha bägge som standard browsers vet jag oxå..
Göcke..

Jag kollade dit inlägg och det stod så här:

Java (Sun)
Använd JRE 1.6.0_05 för <applet> (<kräver omstart)

Är det omstart av datorn eller av programmet?
Det löste sig till slut... Jag klickade först på återställ under Avancerat och hämtade inte hem Java, då verkade det funka... Skumt...
men nu fungerar det va?

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem