Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Installera Flash Player

Installera Flash Player

Adobe Flash Player har ju en ny version som heter 9.0, Som jag försökt att installera flera gånger, men inte lyckas. Det ska ju till en AktivX kontroll och den har jag sagt ja till och sedan installeras Flash Player "succesfully". Sen provar jag att se en film på Youtube och då anmodas jag installera Flash Player! Så där kan jag hålla på hur länge som helst. Kan inte räkna ut vad som gör att programmet inte finns på datorn. Får inget felmeddelande heller.
Antal svar på detta inlägg: 10
tyvärr så funkar det inte alltid med windows egna lägg till/ta bort

har du prövat avinstallera med adobes egna uninstaller ?

Adobe Flash Player Uninstaller
http://www.adobe.com/support/flashplayer/downloads.html#uninstaller


ladda ner den , kör den , starta om installera den nya på nytt

kopiera och klista in länken

/grizzly
Det är bara det att Flash Player finns inte på datorn överhuvudtaget.Ingen gammal eller ny version. Den gamla versionen har jag avinstallerat och sen går det inte att få in den nya. Kanske något som spärrar, men vad?
Jag misstänker det ligger kvar gamla registernycklar.

kör adobes egna uninstaller så bör det lösa sig ,starta om datorn efter du har kört avinstalleraren. Ladda ner den nya Flash Playern och kör den

/grizzly
Annons
Har hållit på och avinstallerat (Adobe Uninstaller) och ominstallerat, men det fungerar ändå inte. Flash Player finns nu på datorn och Java är installerad (båda är senaste versionen). Men när jag försöker spela upp enn film på Youtube så står det att Java är inaktiverat eller att Flash Player är gammal. Installera senaste versionen. Och så kan det hålla på hur länge som helst. Men en skojig grej: Installerade Firefox och där fungerade det! Då måste det vara något i IE som blockerar? Det har också av- och ominstallerats. ingen förändring.
hviktor/grizzly

Installera CCleaner/svenska
Kolla i registerkörning. Där kan du se om den visar felaktiga Registernycklar. Men om du är det minsta orolig stanna där, bara kolla. Om du är säker på vad du gör, då kan du ta bort de stränga rdu markerar.
Du anmodas spara för att ev. återskapa dessa.
Kolla bara var du sparar filen/filerna.
Jag meddelar detta u.p.a.

mvh
Ozzy
Nu vet jag inte vad jag gjort! Nu funkar det i alla läger! Jättedumt att inte veta varför,men nu fungerar det!

Tack alla som försökt hjälpa mig!!
(Nu vet jag vad jag gjort: Jag har ett program som heter Secunia( https://psi.secunia.com/). Detta kollar installerade program ang säkerhet och uppdateringar. Det hade väl kommit på att det var något som inte fungerade och föreslog att jag skulle installera Flash Player för Internet Explorer ( om det är någon speciell variant??). Det gjorde jag och allt var OK! Så nu ska här tittas på filmsnuttar!
Hej hviktor grizzly ozzy, har haft samma problem med att instalera flash player, jag försökte nog hundra gånger. Tillslut så blev jag så jävla förbannad att jag googlade "varför i helvete kan jag inte installera satan jävla skit flash player" Bästa träff var internet start och er tråd och då löste sig allt. Tack så hemskt mycket!!!!
Hej Vem har inte problem? men måste du ha Flash player can du inte prova med move media player i stället det kaske funkar. i så fall kan du väl tala om för mej hur du fick ner den.
Finns det någon som är kunnig nog att rensa sin dator från onödiga filer o som kan göra det med ett lättbegripligt program som man kan ladda ner. Ni vet när datorn börjar uppföra sig märkvärdigt och när den börjar bli slö då vet man att den behöver rensas men hur OK man kan ju sätta i en recovery skiva men då blir man ju av med de program som man även behöver, så finns det någon hjäkp för mig mvh mckay.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem