Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Bildskärm

Bildskärm

Hej!
Jag undrar bara om någon vet vad som kan vara fel på bildskärmen, den ser väldigt konstig ut ibland förvanskade färger flimmer mm. Skulle det kanske hjälpa att installera om den eller är den helt enkelt på väg att braka ihop?
Den är 4 år gammal kanske det är livslängden på en skärm? Någon med ett tips vad man kan göra eller är det barra och åka å köpa en ny?
Antal svar på detta inlägg: 7
Det är nog bara att köpa en ny låter det som. Sådana fel som du beskrev beror nog inte på mjukvaran.. Jag hade liknande fel med min förra skärm, den höll bara tre år. Så jag fick släpa upp min tio år gamla Nokiaskärm från källaren, men den fungerar ju iallafall.. :P
Tackar så mycket för tipset....det e nog sant som du säger ..ville bara ha en bekräftelse.
Men en annan undran då?
Kanske lika bra att skaffa en helt ny dator?
En hyfsad skärm ligger ju på en ca 2000 spänn.
Men man kan ju få en hyfsad dator emellan 6-10.000
Eller vad tycker ni?
Köpa ett paket eller välja skärm och dator för sig?
De jag kollat på finns på netonnet
Någon som har ett eller ett par förslag? på datorer!
Behöver ingen värsting dator men man vill ju ändå vara med i matchen så att säga.
Den jag har nu gav jag 20 papp för och det misstaget vill jag inte göra om den är ju ändå gammal efter ca 6 månader.
Mkt tacksam för lite tips.
Mattias
Det beror ju lite på vad du har för dator och hur gammal den är. Är det en gammal burk så kanske det inte är någon idé att satsa pengar på en ny skärm. Men fungerar den bra så kan man ju göra det, det blir ju billigast så.

Vill man ha en ny burk så blir det nog billigast att köpa en dator i delar och bygga ihop den själv om du eller någon du känner har dom kunskaperna.

Komplett.se är att rekommendera tycker jag. Jag köpte detta paket av dom: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=332713

Jag köpte även skärmen: http://www.komplett.se/k/kl.aspx?bn=10401
Fungerar hur bra som helst. Operativsystemet var jag lite fulare med å tankade hem på internet. :P
Annons
Hur kan man bedömma vad det är för fel på en skärm utan att fråga om det är en tft eller crt skärm. ??

och det kommer ju bara ibland.?
Mitt första tips: kolla anslutningarna..glappkontakt kan spöka på bra..)))Lycka till..//samt uppdatera korten...
Det skulle isåfall vara glappkontakt som lazze sa. I övrigt så beter sig Båsens skärm (av sin beskrivning att döma) på ett sätt som inte har med mjukvarufel att göra.
När en skärm börjar ge vika så brukar det oftast komma smygande. Flimmer, suddighet, färgförvrängningar, förvriden bild, ryckningar. Det är rätt ovanligt att en skärm ger vika bara pang bong. Skärmar brukar visa ganska klara symptom innan den ger vika.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem