Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Vad är detta?

Vad är detta?

"Trend Micro Home Network Sercurity Services"
The session has timed out. Close the window and try to connect again. (Error Code: 0x92100001, Identifier: TSWEB20080420091103000)

Detta meddelande kommer så snart vi slår på datorn. Någon som vet vad det är? Datorn fungerar normalt utan några som helst problem.
Antal svar på detta inlägg: 7
en ren gisnining
"Trend Micro Home Network Sercurity Services" kan inte ladda in virus deffinitionerna via nätverket, vid uppstarten.

möjlig orsak :
brandväggsinställningar

ett annat skydd som blockerar

virus
osv

vad installerades eller gjordes innan medelandet visades första gången.
Vi har inte gjort någon nyinstallation eller annat ingrepp i datorn under det senaste året. Vi har sedan länge virusskydd, brandvägg, spamfighter m m.
Det är således bland dessa program vi måste börja leta ev fel, om jag förstår Dig rätt.
Eftersom det står "Time out" så verkar det som att någon av dina säkerhetsleverantörer vill ha betalt för att fortsätta leverera.
Annons
Jag kollade på Trend Micros hemsida och det fanns en mängd med liknande felmeddelande, där just Time Out förekommer. Det känns som om det är Antivirusprogrammet som spökar på något sätt.
Du kanske bör prova att avinstallera och installera om. Det finns tydligen en del korrigeringsfiler att ladda ned, men jag hittar inte just ditt problem
Ja, inte vet jag vad som hände, men nu är meddelandet borta och allt har varit frid och fröjd.
Tills idag! Plötsligt ramlade det in 1050 mejl! Varifrån hann jag aldrig se. SpamFighter tog hand om det hela och vi kunde tömma spammappen. Men sedan hände detta ytterligare några gånger idag med varierande antal mejl. Någon, någonstans ute i världen verkar ha "kapat" min gubbes e-postadress. Den är nu ändrad, så vi hoppas få lite färre mejl, eller helst bara sådana vi vill ha.
Just nu är allt lugnt. Tänk så det kan bli, vi som trodde vi garderat oss väl med både "livrem och hängslen"!
Nu har det varit lugnt ett tag, men nu sätter dom igång igen.
Hur ska vi bli av med eländet?
Vi anser fortfarande att vi har både hängslen och livstycken för att inte få det här. Men tydligen hjälper det inte.
Någon fler som råkat ut för detta?
Har Ni några bra idéer om hur vi kan bli av med det eviga påhoppen!
Nu blir jag helt tokig (om jag inte varit det förut), vad har jag gjort för att drabbas av detta?

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem