Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Flippar in och ut hela tiden.

Flippar in och ut hela tiden.

Vad kan felet vara? flyttade för 3 veckor sedan, har nytt telia 24/3 , men jag åker in och ut på nätet hela tiden med ca. 5 min, imellan, e inte så haj på inställningar , någon som har någon ide? det e inte bara på det trådlösa utan även med kabel. blir galen......
Antal svar på detta inlägg: 9
vad har du för router, förmodligen ligger problemet där och mot telia
Jag hade samma problem i början.
Du måste använda Telias insats i telefonjacket nr 1
I den finns ett filter som särar på bredband och telefonsamtal
Jag använde ett vanligt fyrkantigt eller runt med låååång kabel. det var ju fel. Det bröts ideligen så fort det ringde eller jag lyfte på luren.
Eller som Göcke säger, han brukar ha rätt.
Det låter som du har ADSL och inte kopplat in det i första telefonjacket...
Annons
Jag har telias modem . zyxel heter det, och netgear router.
har köpt ett nytt netgear modem men det får jag inte att funka, arrrrgg.
skulle pluggat data
det e kopplat på första jacket, för jag har bara ett uttag, relacom va här för 2 veckor sedan och la en helt ny kabel in. till det ända jacket, den gamla kabeln hade 3 brott på vägen..
Ja..du... plummeren, hade samma problem tills jag fick tele 2 till att byta min luftledning. Men det tog sin tid innan dom insåg att televerkets luftledning som var framställd av att klara av en gammal bakelitstelefons prestanda, ej uppfyller dom kraven på vad dagens ettor&nollor ska ha för att ta sej in i folkhemmen.

Att lova att det ska fungera, kan alldeles för många.

å du.... står det att jag skickat det här 23.47 å du läser det tidigare.

Då vänder du bara på jacket.

Om du inte har luftledning behöver du inte läsa det som är skrivet. Om du redan gjort det,går det tyvärr inte göras ogjort.


Vänligen...Din wenza....
om nu linjen in är bytt så borde de ha testat förbindelsen.
vad kan väl då vara kvar!

testa utan telefoner
fråga om du kan få byta fördelnings dosan
och ha kortare kabel mellan fördelningsdosa och modem
samt kort eller ny kabel mellan modem och router.

och kontrollera att inställningarna i router är satta till det telia vill att det skall vara mot modemet.
Jag har en längre tid besvärats av att jag blivit utkastad från nätet. Varje gång IS autouppdaterats har det dykt upp "Du har ingen internetanslutning", och då jag kollat hade det dykt upp en bock vid "Arbeta offline". Då jag uppdatera sidan (F5) har jag kommit ut igen.
Jag har nu, sedan några dar, lyckats avaktiverat SpaySweeper som lagt sig i autostart, och sedan har det inte hänt.
ska ringa och skrika lite på telia i morgon.
svenkalle: ska se om jag klarar av SpaySweeper grejen, återkommer.
hejsan.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem