Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Nuecjdte.dll ?

Nuecjdte.dll ?

Vid start kommer det en ruta där det står:" Programmet eller dll-filen C:\Windows\ system32\ nuecjdte.dll är inte en giltig Windows-minnesavbildning. Kontrollera detta mot installationsdisketten". Klickar jag på OK-knappen kommer det en ny ruta "Det gick inte att läsa in C:\ Windows\ system32\ nuecjdte.dll %1 är inte ett giltigt Win32-program". Trycker jag "ok" där så verkar allt som vanligt. Vad betyder dessa meddelanden? Vad kan man göra åt det?

Har letat i Start-Kör och då hittat nuecjdte.dll. En massa innehåll som inte säger mig ett dugg, så jag vågar inte ta bort något.
Antal svar på detta inlägg: 8
hviktor , heter filen så som du har skrivit.?
Ja, jag har kollat flera gånger och det står så.......

Men jag har inte letat i Start-kör utan Start- Sök! ( jobbar lite på fritiden som Skrivfelsnisse!)
jag tycker det mer ser ut som att du har fått in en trojan.
filnamnet är inte känt vad jag kan se.
och installationsdisketten???

endera har du som sagt fått in något skräp
eller så är det en ofullständig installation som ger eko av sig

förmodligen kan du kanske få hjälp av något registerrensningsprogram
typ ccleaner
eller att ta bort den starten i registret
Annons
jag skulle ladda upp filen på dessa två siter och se om onlinescanningarna hittar nåt, om nåt hittas kopiera alla info som du får fram och klistar in det här.

http://virusscan.jotti.org/

http://www.virustotal.com/sv/


/
grizzly
Webwasher-Gateway 6.6.2 Trojan. trash. gen
AVG 7.5.0.516 Lop
AntiVir 7.8.0.10 TR/Trash. Gen

Det var vad som hittades på Onlinescanningarna.

Ska försöka ta lyfta ut den filen och se vad som händer.
Hände det att i starten talar Windows om att det inte hittar den filen. Kanske behövs den i alla fall? Datorn fungerar som vanligt, men det kanske kommer nå´t rackartyg så småningom?

Är det dags för formattering,tro?
Senaste nytt från min dator:
Efter att ha tagit bort nuecjdte.dll, så körde jag CCleaner och det talade om att den filen (autostartprogram) saknades, men det kunde repareras. Gjorde det och startade om datorn, inga extra meddelanden! Letade sen i System32, men hittade inte den filen igen. Kan det vara så att det namnet blev till när filen infekterades och vid reparationen ändrades tillbaka till det rätta? Som inte är nuecjdte.dll. Vet inte, men det verkar som om det blev bra!?
En hel del virus måste inte ha ett visst speciellt filnamn. Ja väldigt måga virus har helt enkelt en slumpgenerator som slumar ut vad filen ska heta. Det är inte alls ovanlligt. Därför så blir det svårt att söka på google etc för att se vad det handlar om.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem