Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Vissa updates installerades inte ?

Vissa updates installerades inte ?



På den bärbara datorn har jag nu formaterat C:/-partitionen och installerat om WinXP (en helt laglig och inköpt version). . När installationen var klar kom det ett förslag att man skulle installera SP 3. . Och det gjorde jag. . Det tog en lång tid, nästan 1 timme. . Men allt verkade fungera bra.

Problemet är bara att nu går det inte att installera ytterligare uppdateringar som Microsoft Update säger finns tillgängliga för den här datorn. . Jag valde att säga ja på 12 st, och klickade på installera.
Men när hämtningen var klar och själva installationen skulle börja kom det upp att " Följande uppdateringar installerades inte ". Alla 12 var med på listan.

Så här har det varit nu i två dygn. . Det måste ha något att göra med att något i SP 3 inte fungerar som det ska, eller ????????

Är det fler som har fått likanade problem efter att ha installerat SP 3 ????

Om jag inte hittar något sätt att få det att fungera kommer jag att återinstallera från en backup-kopia som är ca. 10 dagar gammal.

Det är som vanligt bara att prova och försöka, prova och försöka.
Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: 1 2 Nästa »

när du har installerat SP3 för XP så skall det inte finnas några snabbinstallations uppgraderingar kvar.
när du söker igen.
men du skulle ha installerat fixarna för SP2 mm. före SP3 om det fanns några.
de i sin tur tas bort efter uppgraderingen om de finns med i SP3, resten finns kvar

så nog har de krånglat till det denna gång.


Ja det är helt rätt som du skriver att Sp 3 tog bort alla tidigare korrigeringar och även Sp 2.
Men när jag kollade efter ev. uppdateringar med Microsoft Update fanns det 12 st uppdateringar för program och maskinvaror, det var dem jag försökte hämta och installera. . Men som jag skrev tidigare det fungerade inte. . Det stannade och kom upp texten att " Vissa uppdateringar installerades inte ".
axe vill du ha dem med så får du installera dem före SP3
Annons


Göcke, menar du att om man installerar SP 3 så kan man inte installera vissa uppdateringar för olika program och maskinvaror ?

I så fall ska man ju akta sig för att överhuvudtaget installera SP 3.

Eller är det så att SP 3 är alldeles för nytt och att det kommer att bli bättre när det finns 10-20 st olika fixar för SP 3 ?
nej men när du ändå håller på och donar kan du ju testa det.
jag har inte råkart ut för det . men jag har inte installerat om en enda maskin av de jag har uppdaterat, och det är några stycken nu.
och de hade alla fixar fram till före sp3 installerade.

så ditt problem är helt nytt för mig också.
Göcke
Nu har jag hållit på och installerat Sp3 i tre timmar och det ligger stilla och uppdaterar. Det blippar till i lysdioden var varannan sekund.
Men parametrarna har stått stilla i över en timme.
Ska jag avvakta en timme till tro.

alla knappar är inaktiva på installationsfönstren så man kan inte släcka ned dem av misstag om jag måste använda Ctrl alt delete .Är det som om ingenting har hänt då eller? och allt återgår som det var före?
i går tog det 4timmar för en maskin att bara ta hem installationsfilen.
Göcke
Jag har en svag lina. Endast 0,25 Mb Telia.
Kan segheten ligga där och hårt tryck på nätet?
Jag har gjort fixarna innan oxå.
den lina jag hade var mycket mycket snabbare
men vist allt är möjligt. alternativet är att tanka hem filen via Microsoft, de har en iso fil man kan ta hem och bränna.
Till axe
[ http://support.microsoft.com/default.aspx/KB/322389/sv ]

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem