Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Vissa updates installerades inte ?

Vissa updates installerades inte ?



På den bärbara datorn har jag nu formaterat C:/-partitionen och installerat om WinXP (en helt laglig och inköpt version). . När installationen var klar kom det ett förslag att man skulle installera SP 3. . Och det gjorde jag. . Det tog en lång tid, nästan 1 timme. . Men allt verkade fungera bra.

Problemet är bara att nu går det inte att installera ytterlig...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: «1 2

och isofilen
[ http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=2fcde6ce-b5fb-4488-8c50
-fe22559d164e&DisplayLang=sv ]

klipp och klistra
Göcke
Nu har jag installerat Sp3. Med uppdateringar osv.
Tog ca fyra timmar allt som allt.
Inga visade problem på vägen
Märkbart rappare i fönsterhanteringen.
Tack för tips och visat intresse

Vh
Kul att det installerades till slut.
Microsoft testar tålamodet på en del minsan.
Annons
Göcke !

Jag hämtade isofilen för SP3 och brände den till en CD-skiva.

Det fungerade helt ok. . Så nu har jag SP3 på en CD och behöver inte "sega" med nedladdning från nätet när jag vill uppdatera WinXP SP2.

Däremot fick jag inte den länk-adress som du angav att fungera även om jag använde klipp och klistar.

Jag gjorde en Ghost-backup av C:/-partitionen först innan jag imstallerade SP3 , bara för säkerhets skull.

Och hurra, hurra nu verkar det fungera med SP3 på den bärbara.

så mycket för hjälpen.
Bra axe,
testade min länk till iso filen, klistrar man in den rätt så fungerar den.
du kommer till microsofts sida för nedladdning av den ison.


Slutligen ett sista problem nu när jag har uppdaterat med SP3.

När jag ansluter till Internet med kabeln till ADSL-routern fungerar det helt ok. . Men när jag försöker med PC-Cardet, D-Link AirPlus G630, för att starta en trådlös anslutning kommer det upp ett fel-meddelande " Det går inte att hitta procedurstartadressen apsGetInterfaceCount i DLL-filen wlanapi.dll "

Jag klickar då på ok och då försvinner meddelandet. . Sedan fungerar den tråd-lösa uppkopplingen hur bra som helst. . Så det är ju inget större problem. . Men när jag hade SP2 installerat så kom det aldrig upp något sådant fel-meddelande.

Jag har avinstallerat och återinstallerat drivrutinen för D-Link-kortet men det hjälper inte. . Så förmodligen är det något i SP3 som inte riktigt accepterar D-Link-kortet.

Have a Good Day
axe leta efter en uppgradering hos D-link
samma ruta kommer upp för mig. "Det går inte att hitta procedurstartadressen apsGetInterfaceCount i DLL-filen wlanapi.dll " . Men min trådlösa fungerar inte alls med sp3. Har då en usb adapter D-link DWL-G122. Jag har avinstallerat både D-Link och sp3 flera gånger och installerat om. Jag ger upp så länge.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem