Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Fråga om Outlook Express

Fråga om Outlook Express

om det till inkorgen kommer ett mail från okänd och som ser konstigt ut och jag vill ta bort det direkt utan att öppna, hur gör jag då ?
om jag högerklickar så kommer ju bla alt. Ta bort men redan vid markeringen av mailet så ser man ju innehållet där nere.
sen finns det ju att spärra vissa avsändare mm, men detta är ju okända avsändare som jag vill välja att direkt ta bort.
Kan någon vänlig själ ge mig lösningen ?
Från lassegosta (lever tyvärr med klent förstånd)
Antal svar på detta inlägg: 5
Jag föreslår att du skaffar ett spamfilter. Det finns många att välja mellan och det är väl en smaksak vilken man gillar.
Jag använder ibland ett som heter MailWasher men även ett som heter PopTray. I dessa kan man se mailen där dom ligger på servern, man behöver alltså inte ladda hem dom utan att först ha kollat avsändare mm.
Pop Tray är min favorit.
Det var väl inte rakt svar på din fråga men det bästa jag kommer på, för då man har det i Outlooken så är det ju där
lassegosta, du kan sätta reglerför dig på din mail leverantörs webmail sida
Ska man vara riktigt säker så ska man stänga av förhandsgranskningsfönstret.
Det innebär att man måste dubbelklicka på meddelandet för att kunna läsa det, och då kan du istället för att öppna meddelandet, radera det med ex delete.
Annons
Göcke
Bra fråga från lassegosta.
Jag undrar själv.
Visst anses ett e,postmeddelande för oöppnat så länge man rullar i förhandsvisning. Och då ha chans att ta bort i tid.
Eller skall man överhuvud taget inte markera en okänd adress för att se innhållet?

Man måste ju markera det för att kunna "ta bort" eller dra det till "borttaget"

Har jag fattat lassegosta rätt månttro?
ni kan ha förhandsvisningen på

men är ni den oroliga typen så stäng av förhandvisningen om den möjligheten finns.
och skaffa er ett virusskydd som scanar av inkommande mail.

Ni får in skiten när ni dubbelklickar på mailet och bilagorna

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem