Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Konstigt med microsoft Update

Konstigt med microsoft Update



Vad är det för konstigt med Microsoft update ? . Jag undrar om det är fler som har upplevt samma. . I går gick jag med min bärbara ( med Win XP )
in till Microsoft Update och kollade. . Svaret blev att det fanns 2 st uppdateringar. . Jag tryckte då på hämta och sedan på installera. . Hämtningen utfördes och installationen kördes. . Men sedan kom det upp att det inte gick att installera de hämtade uppdateringarna.

Då väntade jag i ca.två timmar och försökta igen . . Men då blev svaret att det inte fanns några uppdateringar att hämta. . Så långt punkt slut.

Men sedan idag (15/5 ) så startade jag min fasta ( med Win 2000 ) och efter en stund kom det upp en ikon i aktivitetsfältet att det fanns uppdateringar att hämte. . Jag sa då ok / hämta. . Då kom det upp att det fanns två uppdateringar en säkerhetsuppdatering och en rörande betrodda program (tro jag att det var). . Samma sak nu som igår, jag sa ok/hämta.
Hämtningen påbörjades och sedan sa jag installera. . Men det gick inte nu heller. . Installationen misslyckades.

Jag väntade ca. 1 tim. och försökte igen men då kom det upp att det inte fanns några uppdateringar att hämta.

Jag fattar inte vad detta är för något. . Är det något fel med mina datorer eller är det något skumt hos Microsoft ? . Har någon annan räkat ut för något liknande de senaste dagarna ?
Antal svar på detta inlägg: 4
Du kanske inte har en äkta Windows. Kolla med att vallidera.


Jo då det är äkta program på båda datorerna. . Nu har ikonen som meddelar att det finns uppdateringar att hämta kommit fram igen.
Vi får se hur det går den här gången.


Nej, det gick inte den här gången heller.

Men nu har jag letat efter KB950749 ( som uppdateringen hette ) och laddat ner den. . den hette: Windows2000-KB950749-x86-ENU.EXE

För när jag försökte installera SP3 på den bärbara ( med WinXp ) fungerade det först när jag hämtade .iso-filen av SP3 och brände den till en CD.
Då gick det att installera från CD´n.

Men nu gick det inte att installera KB950749. . Det kom upp ett meddelande att det inte var rätt språk på den version av Win 2000 som jag hade på den fasta datorn. . Jag hade ingen aning om att det fanns olika språk på även på operativsystem-programmen. . Men så är det tydligen.
Annons
Jag har samma problem med uppdateringen den installeras inte, ikonen kommer upp nere i hörnet att det finns uppdateringar att hämta

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem