Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Tips

Tips

Detta bjuder jag på.
Håll till godo

http://www.jonasweb.nu/

mvh
//Ozzy
Antal svar på detta inlägg: 25
Sidor: «1 2 3

ozzy!

Inget för mej,ännu? Men det kommer nytt hela tiden,och man är ju nyfiken!
Thomas2
Info om din fråga
hoppas det är svaret på din fråga till slut.
Absolut inget för mej.

1. Vad är Splashtop?

Splashtop är en patentskyddad pre-boot-miljö, utvecklad av DeviceVM, som tillåter dig att snabbt komma åt vissa applikationer utan att behöva starta upp ditt huvudsakliga operativsystem. Splashtop stövlar ut ur BIOS på din PC moderkort, och lanserar en lätt Linux stack kunna köra vissa applikationer såsom Splashtop webbläsare, och Skype VOIP-program. Den Splashtop miljön kan du öppna en webbläsare, kolla e-post, titta på videor, snabbmeddelanden, och plats VoIP samtal inom sekunder istället för minuter.

2. Hur använder jag Splashtop?

Splashtop förinstallerats på din PC moderkort. När du trycker på strömbrytaren på din PC, Splashtop kommer att starta upp (oftast i 5 sekunder eller mindre) och ger dig flera alternativ. Du kan lansera Skype eller Splashtop webbläsare (baserad på Mozilla Firefox.) Alternativt kan du starta din primära operativsystem (oftast Windows eller någon version av Linux.) Om du gör något urval i 10 sekunder, ditt operativsystem kommer att starta normalt. Du kan konfigurera BIOS-inställningarna att hoppa Splashtop och alltid starta om operativsystemet omedelbart.

3. Var kan jag köpa Splashtop?

Splashtop är för närvarande endast på ASUS P5E3 Deluxe / WiFi-AP moderkort. Detta moderkort finns de flesta platser där ASUS PC-komponenter kan köpas - se www.splashtop.com för särskilda butiker.

Inom en snar framtid Splashtop kommer att finnas på fler platser, bland annat bärbara och desktop system.

4. Är Splashtop baserad på Linux?

Splashtop har två komponenter. En är den centrala motorn, realtids-operativsystem som används av system-BIOS. Det andra är ett optimerat Linux-stack som startar upp snabbt och kan köra de flesta Linux-baserade applikationer.

5. Hur kan jag öppna Windows (mitt operativsystem)?

När Splashtop startramp visas, har du möjlighet att köra Splashtop ansökningar (inklusive Skype och Splashtop webbläsare) eller att lansera din primära operativsystemet. Klicka bara på den gröna knappen som heter: "Boot OS" för att starta operativsystemet.

6. Kan jag starta upp Windows i bakgrunden medan jag använder Splashtop?

För närvarande Splashtop körs separat från din primära operativsystemet. Du kan använda Splashtop att surfa på webben, använda alla de många webbapplikationer (Gmail, Yahoo! Mail, YouTube, MySpace, etc.) eller köra Skype. Du måste avsluta Splashtop för att starta operativsystemet. Detsamma gäller i omvänd också - du kommer att behöva avsluta operativsystemet (och starta om datorn) för att öppna Splashtop.

7. Vad är Linux?

Från Wikipedia, den fria encyklopedin (http://en.wikipedia.org/wiki/Linux):

Linux (IPA uttal: / ˈ l ɪ n ʊ ks /) är en Unix-liknande dator operativsystemet. Linux är ett av de mest framträdande exemplen på fri programvara och öppen källkod utveckling, dess underliggande källkoden fritt kan ändras, används och omfördelas genom anyone.Linux är också känd för zelotism samfundet och program i beta helvetet [1]

Linuxkärnan först släpptes till allmänheten den 17 september 1991, för Intel x86 PC-arkitekturen. Kärnan utökades med Systemhjälpmedel och bibliotek från GNU-projektet att skapa ett fungerande operativsystem, vilket senare ledde till den alternativa sidan GNU / Linux. [2] Linux är nu förpackade för olika användningsområden inom Linux-distributioner, som innehåller ibland modifierade kärnan tillsammans med en rad andra mjukvaror anpassade till olika krav.

Huvudsakligen känd för dess användning i servrar, Linux har fått stöd av företag som IBM, Sun Microsystems, Dell, Hewlett-Packard och Novell, och används som ett operativsystem för ett brett utbud av maskinvara, inklusive stationära datorer, superdatorer , [3], video game system (PlayStation 2 och 3 t.ex.) och inbyggda enheter som mobiltelefoner och routrar.

8. Hur får jag på webben?

Sekunder efter att du trycker på strömbrytaren, Splashtop startramp visas. Klicka på Splashtop knappen märkt "webben" för att lansera Splashtop webbläsare.

9. Vilken typ av webbläsare har Splashtop använda?

Den Splashtop webbläsare baserad på Mozilla Firefox, och är ett fullt fungerande webbläsare som lagrar bokmärken, funktioner fliksurfning, och låter dig använda Internet till sin fulla kapacitet.

10. Kan jag lägga Firefox, Opera, IE, eller någon annan webbläsare om Splashtop?

För närvarande är de enda webbläsare som körs i Splashtop är Splashtop webbläsare baserad på Mozilla Firefox. Det är inte möjligt att installera andra webbläsare i Splashtop närvarande.

11. Vad är Skype?

Skype är ett gratis VoIP (Voice over Internet Protocol) lösning, så att användare kan placera telefonsamtal över internet till andra Skype-användare. Det är också möjligt att placera telefonsamtal till POTS (vanliga telefonlinjer) med hjälp av Skype, det finns en avgift för den tjänsten. Skype gör det också möjligt för användare att utföra videokonferenser (med hjälp av en webb-kamera), ha gruppsamtal med flera Skype-användare och snabbmeddelanden med andra Skype-användare.

Skype fungerar på ett P2P (person till person) nätverk snarare än en mer traditionell server-klient modellen. Skype-användare katalogen är fördelad mellan noderna i nätet som kan systemet skala lätt i mycket stor storlek - finns det för närvarande ~ 240 miljoner användare på Skypes nätverk. För mer information besök: http://skype.com/

12. Hur använder jag Skype?

Från Splashtop startramp klicka på "Skype"-knappen. Detta startar Skype. Logga in med ditt användarnamn och lösenord eller om du är en ny användare klickar du på fliken "Skapa ett nytt Skype-konto," detta låter dig registrera och skapa ett Skype-konto. Skype är gratis att använda, men det finns tjänster som erbjuds från Skype (som släpps ut telefonsamtal till vanliga telefonledningar.)

13. Vem gör Splashtop?

Splashtop utvecklades DeviceVM Inc., San Jose, Kalifornien baserat programvaruföretag. För mer information vänligen besök: http://www.splashtop.com/aboutus-corporate.php

14. Vad är BIOS?

Från Wikipedia, den fria encyklopedin (http://en.wikipedia.org/wiki/BIOS):

BIOS (uttalas [ˈ ba ɪ o ʊ s]), databehandling, står för Basic Input / Output System. Begreppet är felaktigt kallas Binary Input / Output System, Basic Integrated operativsystem och ibland inbyggda operativsystem till exempel i Neal Stephenson roman Snow Crash [1].

BIOS hänvisar till den inbyggda nummer som drivs av en IBM kompatibel dator när första påslaget. Den primära uppgiften för BIOS är att förbereda maskinen så att andra program som lagras på olika media (t.ex. hårddiskar, disketter och cd-skivor) kan ladda, verkställa och ta kontroll över datorn [3]. Denna process kallas boota upp.

BIOS kan också sägas vara en kodad program inbäddade i ett chip som känner igen och kontrollerar olika anordningar som utgör PC. Termen BIOS är specifikt för personlig datorleverantörer. Bland andra grupper av datorer, de allmänna termer boot övervaka, starthanterare eller boot ROM är vanligt. Boot är kort för bootstrapping.

Termen dök upp i CP / M operativsystem, som beskriver en del av CP / M läsas in under uppstarten som gränssnitt direkt med hårdvaran (CP / M-maskiner vanligtvis hade en enkel starthanterare på skivan, och ingenting annat). De flesta versioner av DOS har en fil som heter "IBMBIO.COM" eller "Io.sys" som är jämförbar med den CP / M disk BIOS.
engelska

»
svenska

Översätt
ozzy!

Tack för denna förnämliga översättning. Det hade jag nog inte klarat!??

Men det vore kul att ha en dator som är klar inom någon sekund. Eller hur?
Annons
Thomas2
Nästa generation datorer du köper kommer nog att ha detta som standard. Tid är pengar och klicka på musen snabbare än ögat blinkar. Kunden kräver redan idag den snabbhet som och flexibilitet som här utlovas.

Nästa gång tar vi en lektion i att Goggla

Ha en bra dag
Ozzy
Göcke
Rättelse
Naturligtvis menar jag att ge tips till våra vänner på IS.
Detta med länkvänner kanske jag inte var riktigt insatt i eftersom jag inte har ngn egen hemsida. Men nu vet jag.
Tror jag.

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem