Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Länkvän

Länkvän

hur blir man länk vän?
bara att man lägger en länk till på sin hemsida med denna internetstart sida på fram sidan eller var om helst på sin hemsida?
tackar för svar

Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: 1 2 Nästa »

http://www.internetstart.se/blilankvan.asp
Jag har testat med att bli länkvän ett par gånger men verkar inte kunna bli det.
Får inget meddelande om det heller.

Jag har Länk till is på min förstasida.
patrikke

Samma sak för mig
Jag antar att våra sidor inte håller nog hög klass, men jag har bara provat en gång
Annons
Jag har varit och kollat en del länkvänner som inte länkar till is.

Våra sidor har åtminstone det.
De har väl mycket att göra och en länkvän går kanske inte i första hand.
Samma sak här... testat länkvän dealen utan resultat, har en länk med IS logga och allt på förstasidan... men som jag ser det, No Big Deal !

Har också kollat andra sidor som är länkvänner och noterat samma sak, det är faktiskt inte många som har haft en länk till IS.
Just nu tittade jag på 12 olika helt slumpvist... INGEN hade någon IS länk.

Svenkalle... jag tror att kvaliteten på sidan inte är direkt avgörande, majoriteten jag sett har varit högst ordinära i mitt tycke.... nån tyckte jag t.o.m sög rätt rejält... men det konstiga var att ingen av dem hade nån länk till IS


//Breeze
Jo men checka läget boys, tänk om IS skulle länka till alla medlemmars privata sidor där det står lite smått och gått om en själv eller om sina intressen, skulle det liksom passa IS koncept? Nu har jag inte kollat alla länkar men det kan ju inte va så att alla sidor som IS länkar till ska länka tillbaka. Bara för att IS har google search på förstasidan betyder väl inte att google ska ha länk till IS på deras förstasida?
Som sagts... No Big Deal, för egen del bryr jag mig inte särskilt, men själva konceptet "Länkvän" står och faller med innebörden av ordet.
Det är den totala avsaknaden av respons på en förfrågan om att bli länkvän som är lite störande...
Det lite lustiga i mitt fall var att det var Göcke själv som föreslog att skicka in en ansökan om att bli länkvän... och sen bidde det inget mer när jag väl gjort det, ha, ha..

Micke, måhända att majoriteten av medlemmarnas sidor är av en personlig karaktär, men det finns en hel del människor som faktiskt tittar på de sidorna, och där en länk till IS faktiskt kan bidra till en del trafik hit.
Själv ser jag ingen direkt skillnad på om IS-länken finns på svenkalles personliga hemsida, eller om den finns på Jönssons Bageri's sida. Jag vet egentligen inte vilken sorts sida som nu skulle kunna passa IS koncept bättre, och därmed vara en mer attraktiv länkvän.

Nu tror jag inte att just Google har konceptet "Länkvän", men IS har det.
Naturligtvis så behöver inte IS länka till alla som länkar till IS, det står Daniel fritt att välja vilka länkar han vill ha på IS, likväl som det står fritt för mig, svenkalle eller patrikke att välja om vi vill länka till IS eller ej.

Själv valde jag att länka hit då jag har min sida som startsida, och besöker IS väldigt ofta... länkar även till bl.a TV.nu, SMS.se, Wikipedia och Lexin av samma orsak. ( Bekvämt att bara klicka på sidornas loggor )
Andra länkar jag till bara för att de har bra, nyttiga, kul eller på annat sätt för mig attraktiva sidor... jag har väl gjort min senaste sida till att vara en lite mer personlig variant av Internetstart.

Ideén med länkvän är säkerligen att generera mer trafik till IS = bättre intäkter, och då är en stor spridning av hänvisningar hit bara av godo. Då borde också de flesta typer av "rumsrena" hemsidor vara av intresse, såväl personliga som professionella, att de länkar hit....
... bara lite tankar som snurrat runt...

//Breeze
Breeze
Jag har egentligen inte i denna debatt att göra. Men när jag varit inne och tittat på din hemsida och tryckte på Privat, då får man beskedet att hårddisken raderas. Sanning eller skoj, vad vet jag. I alla fall, jag stack därifrån på störten.
Det är nog flera än jag som reagerar på detta viset.
Det står Dig ju fritt att utforma Din hemsida som Du vill.
Men jag skulle nog omforma detta, då kanske besökarna även kommer till Dej.
Jag försvarar ingen i denna diskussion. Jag bara informerar om min reaktion på Din hemsida.

Mvh
//Ozzy
he, he... lite skoj, ja

Privat betyder just... Privat !
Om man går in där måste man först försöka knäcka ett lösenord, och om man nu inte vill respektera att privat är privat... så får man sig en liten näsbränna.

... men bara som ett litet practical joke...

//Breeze
Ja Ja Breeze.
Om du inte vill att man ska gå in i "Privat"
Varför har du det då där mitt i menyn. Klart man är nyfiken på vem du är, du inbjuder ju till att gå in där och titta. Jag vågade inte vara kvar så länge att jag han se att man skulle knäcka en kod.
Jag känner faktiskt inte för en näsbränna att besöka din hemsida. Det är väl det sista man förväntar sig, jag tycker inte det verkar inbjudande precis.
Jag saknar inte humor på något vis, men det får vara måtta på det hela.




Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem