Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Skype

Skype

Är det någon som ringer med Skype här på IS som kan hjälpa mig med en sak? Hur ska jag slå telefonnummret på min bärbara telefon för att jag skall kunna ringa och slå nummret med den och inte behöva riga upp direkt från Skype programet.

Jag menar att jag vill kunna slå nummret som jag vill ringa på min bärbara telefon och få det uppkopplat direkt med den. Som det är nu så måste jag gå in i Skype programmet och välja vem jag vill ringa till och sedan koppla upp samtalet genom att tryck på luren i Skype. Sedan kan jag prata i min bärbara telefon och avsluta samtalet direkt från den bärbara.

Hoppas att ni förstår min fråga....

//Raj-Raj
Antal svar på detta inlägg: 6
Jag har använt skype i någgra år och det funkar inte som du beskriver du kan koppla en vanlig telefon till din dator men du måste slå nummeret på datorn samma gäller när du skall svara sen kan du använda en en vanlig trådös till att prata.,...
Med den här kan du ringa Skype direkt från portabel telefon. Jag har en hemma.

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=23670769
Tack pedhan..... Det var det som jag sökte. Har installerat ett nu och det fungerar kanonbra. Använder min trådlösa telefon både till min vanliga telefon plus Skype.

Raj-Raj
Annons
pedhan: Jag har en fråga till dig angående kopplingen mellan ip-adaptern och telefonen för jag får det inte riktigt att fungera. När jag har Skype igång så kan jag inte koppla över till vanlig telefon och ringa för det går inte att trycka på * så att den går över till vanliga nätet. Jag har en Siemens GigasetSL 1 trådlös telefon. Har jag kanske kopplat fel? Det går att ringa med Skype och när jag stänger datorn så kopplar adaptern själv över till line och det går att ringa vanligt.
Hoppas du kanske har en lösning på detta.

Raj-Raj
Sorry Raj-Raj, jag har inte det problemet som du beskriver så jag har ingen lösning åt dig. Koppla fel går ju knappast att göra, finns ju 3 yttag USB, Line in och Tel. Hade du kopplat telekablarna fel så borde det ju inte gå att ringa alls.

Impad av att du så snabbt fick hem en Skypedosa. Bor du granne med Klasisjön?
Vi har en butik i stan där jag bor.

Hur har du inställningarna i skype och i skymate? Kan kanske vara en inställning som jag har fel. Hoppas du vill hjälpa mig med detta.

Raj-Raj

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem