Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Firefox

Firefox

Har ett lustigt problem med FF.. Hämtade nyligen hem det och har haft det förr. Men nu verkar det vara ngt skumt med det, när jag är inne på olika forumsidor eller spelsidor så händer följande:

På forum sidor:

När jag ska skriva något så hinner jag skriva tre - fyra ord innan ens bokstav 2 hunnit komma fram på skärmen.

Spel sidor:

Om jag styr ngt till höger t.ex. så fryser hela bilden ett tag innan ngt händer överhuvudtaget.

Startar jag FF i Felsäkert läge så fungerar ALLT helt perfekt... Någon annan som har eller haft det så?? Tacksam för svar...
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

vilken version av FF ???

sök efter trojaner och kontrollera tröga tangent-inställningar
Göcke..

Hur kollar man "tröga tangent inställningar"?
Hej Bandit
Har du vista så bör dessa inställningar ligga under kontrollpanelen/hjälpmedelcenter/Gör tangentbordet mer lättanvänt.
Jag har vista basic men förhoppningsvis så ser de likadant ut i andra versioner.
hoppas det löser sig.
Annons
tryck ned schift tangenten 5ggr för att stänga av eller på den
här är fler snabbfunktioner som retar gallfeber på en del som råkar ut för dem.
jag tycker de är OK, bara man vet att de finns så går det ju att kontrollera det.

http://support.microsoft.com/kb/126449/sv

kolla
Kontrollpanelen
öppna Hjälpmedel

I fliken Tangentbord ska ingenting var ibockat.
kolla även, Inställningar vid "Använd Tröga tangenter"
och avbocka allt där också.
Bandit, jag känner igen ditt problem men inte lösningen. Jag hade även problemet med att bokstäverna tog tid att komma fram MEN, mellanslagstangenten fungerade direkt. Ytterst irriterande då mellanslag inte alls kom där jag hade tänkt.
Problemet uppstofd just med FF och olika forum. Undrar om det inte var ett rättstavningstillägg som ställde till problemet. Men, jag kommer faktiskt inte ihåg vad lösingen blev - tyvärr.
Uppgradera Windows, FF, Java och testa att avaktivera programtillägg i FF.
Jag har Win XP Pro och körde FF 2.0.0.14 Swedish for Windows. Jag funderar lite på dina idéer här Göcke, för det här med inställningar osv. För FF fungerar när jag kör "Felsäkert läge" och med IE7 funkar allt perfekt.

Jag startade upp FF i felsäkert läge och kikade på alla "Inställningar" där och startade sedan vanlig FF och kollade samma sak, det var ingen skillnad på Inställningar.

För om man läser under Verktyg>Felkonsol i FF så är där en j---la massa Varningan om CSS och att sidans Javascript är fel på de sidor jag besökt och felet uppstår, kan det vara Java tillägget jag hämtat hem?

Iså fall hur hittar man det och rensar bort det från datorn? Måste man formater om HD?
Känner till problemet och det är lätt åtgärdat.

Om du är mycket ute å´porrsurfar kan dom här problemen uppstå. Så avstå från det.
wenza...

Inte för att jag gör det, det funakde att spela här i förrgår sedan hoppade bilden till och inget fungerar.. Jag hämtade Java uppdatering 6 sen var det kört..
utan att jag har svaret så skulle jag sikta in mig på alla plugginen
och java stödet.

och att du har fått in något skit som skanar tangentbordet
när du kör FF

kör ingen uppgradering utan ta bort alla tillägg/pluggins och avinstallera FF
samt radera alla kataloger som tillhör FF

gör en ny installation med samma version av FF
Bandit!!!

Så säger alla porrsurfare....

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem