Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

IE7 - kan inte markera text

IE7 - kan inte markera text

Det har gått troll i min burk. Vet inte när det hände men kör Windows Vista med IE7 och gång på gång blir muspekaren som en hand och omöjliggör att kunna markera text (för att kunna kopiera den) i textstycken på nätet. Vet någon om det beror på mina inställningar/val av program eller är det en kodningsfråga på den webbplats jag är?
Ett exempel på webbplats där jag inte kan kopiera text längre är Aftonbladet.se.
Tack på förhand
Antal svar på detta inlägg: 6
jag kan markera och kopiera text. med vista och IE7

endera försöker du markera text som är länkad
testa med att dubbellklicka när du får upp handen
går du vidare till en annan sida så är det en länk som
gör att du får upp handen
hej Göcke, tack för svar men jag ska förtydliga mig. Handen jag får är inte handen med ett pekfinger som sticker ut (som vid länkar). Det är handen för att flytta hela textmassan. Så som Internetstart-hemsidan brukade jag tidigare kunna klicka och dra för att markera text. Nu, blir det bara så att jag flyttar sidan upp och ner, när jag håller ner vä musknapp och drar.
Konstigt nog fungerar det att klicka och markera text på denna sida, nu när jag skriver ett inlägg, men klickar jag härifrån till startsidan, blir det "flytta-handen" igen.
Det är väl den handen som finns i "pdf" Du har kanske något program som omvandlar text till pdf
Annons
jag har förvisso Acrobat Destiller installerat men, jag har svårt att förstå varför den där handen bara dyker upp ibland. I PDF-filer kan man välja om man vill ha hand-förflyttning eller textmarkering. Här, får jag inte till handmarkeringen.
kan du ha fel i musknapparna, batteriet om den är trådlös eller inställningar

lite långsökt , eftersom du säger att det bara är i IE7
tack Göcke men det är inte svaret. Samma fel med både inbygd musplatta som extern trådbunden mus.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem