Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Messenger blocker

Messenger blocker

Det figurerar en massa program som gör en "analys" om du är borttagen eller blockad på MSN. Om du googlar "Messenger blocker" så ser du vad många program som finns. Nu undrar jag om det är phishing i flera av programmen. Du måste lämna ut ditt MSN logon och jag har hört att flera har fått konstiga meddelanden på sin MSN efter att man kört ett program. Har någon/några på IS erfarenhet av dessa program
Antal svar på detta inlägg: 3
Hej , det ända jag vet att det är nån typ av spam , har frågat mina vänner om vad det är för länkar dom skickar och det är inte dom som har gjort det .
Tydligen så skickar jag oxå konstiga länkar altså så är det samma åt andra hållet det kommer även mail på MSN från mina vänner( säkra kontakter) när jag öppnar det så varnar mitt anitivirus program så jag tar bort dem med en gång det samma med dem länkarna som kommer i messenger jag stänger fönstrer helt o bryr mig inte om vad det är ..

Vet inte var i från detta fenomen kommer men det bådar inte gott då det är från ens riktiga kontakter , jag vet inte vad man ska göra åt det men det vettigaste är nog att inte gå in på länkarna så gör jag .
Det är säkert bara ett sätt att försöka komma över lösenordet..
Mmm det tror jag oxå att det kan vara ...

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem