Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Problem med Utorrent

Problem med Utorrent

Hej Alla! Tidigare när jag ladda ner från min syster så gick det hur bra som helst. Men nu går det inte lika bra med min nya internet. Det går så segt, hon laddar upp i 100mb/s, så det är inte fel på uppladdaren.

Min internet är kopplad till min telefonen och sedan därifrån till min dator, och det är där någonstans felet uppstår vad jag förstår.

Tacksam för hjälp!
Antal svar på detta inlägg: 27
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Hmm?? din Haffare.
vill inte va nån pekpinne vad nån ska eller inte göra. men detta me Utorrent eller nån annan nerladdningsklient har inte å göra på detta eminenta forum.
tack för mig
kramiz
okej, men jag laddar inte ner så kallade olagliga program, musik eller annat. jag använder programmet som ett FTP program för att ladda ner saker och ting från min systers dator. Jag överför privata bilder och videon från henne.
oki Haffare då ber jag om ursäkt!
Annons
Har Du kanske vajsat till inställningarna att Du har en för hög upload hastighet inställd för ditt bredbands kapacitet.
Du bör strypa uploaden till ca 80% av den maximala prestandan, annars påverkar det din downloadhastighet negativt.

@ jigsaw... Du vet väl att fildelning inte är samma sak som att vara nätpirat ?

Bittorrent är en väldans bra och vida spridd form av fildelning... praktiskt taget alla spelcommunitys erbjuder patchar och moddar via bittorrent då utgivaren inte behöver dras med all trafik över sina servrar...

//Breeze
Jigsaw, nu får du väl för f**n skärpa till dig, och var är din idol leiake då, har data
experten fått datahaveri eller sitter han och surar i ett hörn.....


HERREGUD.....
"Hmm?? din Haffare.
vill inte va nån pekpinne vad nån ska eller inte göra. men detta me Utorrent eller nån annan nerladdningsklient har inte å göra på detta eminenta forum.
tack för mig
kramiz "
Jag fattar inte vad ni hackar på Utorrent eller andra nedladdningsprogram.

Programmen är som vilka andra program som ni pratar om.
Alla program kan användas till oseriösa saker och i detta fall så har faktiskt Haffare förklarat sig (mer än vad han behöver anser jag) till vad han använder programmet till.

Jag tycker att vi ska kunna lita på varandra här på forumet utan att leka förmyndigare.

För att vara sånt hat mod dessa program så verkar många här vara misstänkt kunniga om hur dom fungerar.

Jag för min del använder mig av Azureus och är nöjd med den.
Breeze, Emans, baloo: Tack alla för att ni förstår mig och litar på mig.

Breeze: Så kan det inte vara i detta fall, eftersom det inte finns några andra som laddar ner från mig och upload hastigheten är 0. Jag laddar ner från min syster som redan har det som hon skickar till mig och därför behöver inte jag uploada.

Som sagt, jag tror problemet har uppstått i samband med att datorn får internet indirekt, dvs. först så har jag kopplat internetkabeln till bredbandstelefoni modemet och sedan därifrån till datorn.
Emans!
jag börjar tröttna på dina påhopp på mig hela tiden! Jag e ingen expert på datorn å har inte sagt så nån gång samt att jag har bett Haffare om ursäkt. det finns ett litet fint citat som du kanske skulle ta till dig. Den som e utan synd skola kasta första stenen. Jag tror inte att du skulle kunna kasta den å inte jag heller. har du inget vettigt å säga så ge fan i å tracka mig hela tiden!!
Ursäkta men kan inte hålla tyst. Det är den här typen av sandlåda som vi av det kvinnliga könet brukar anklagas för. Gäller för övrigt inte bara den här tråden.
Bra svarat jigsaw

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem