Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Spyware och virus

Spyware och virus

Hej alla experter och samlade kunskapsbank!

JAg behöver ett program som letar upp och tar bort alla spyware och adware på datorn! samt alla skit program som installerar sig automatiskt och inte går att få bort, och som rent allmänt suger processorkraft!

Jag har redan bulletproof soft, men jag tycker det fungerar dåligt!

Kan man inte få tag i något program som analyserar datorn åt mig, och talar om vad som är skit och inte.
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: 1 2 Nästa »

Hej Minion IT under download så kan du tanka hem Adaware SE
hette tidigare Adaware 6. den löser en del av dina bekymer.
Det som är problemet med just dylika program är att de inte tar bort allt utan man får ha flera som komplementerar varandra.
Jag kör Adaware och det funkar bra men d verkar inte ta allt så prova att köra spybot - search & destroy också.Om du e uppkopplad mycket så kör båda programmen minst en gång per dag.
Du får kolla vad du har för skit i datorn när det gäller program och googla efterlämpligt program för att ta bort dem.
De vanliga man får av o bara surfa funkar ju ad aware men det finns mycket det inte tar
Annons
Hur vet man vad man vågar ta bort med SpyBot s/d?

Hej Alla.

Jag körde AdAware igår och den hittadde 55 st infekterade objekt, dom flesta cookies, men det var ju bra så långt, och detta gjorde den efter att jag kört Bulletproof Soft program.......

Nu till det roliga!

Efter detta så installerade jag Spy Doctor 2.1, som rekommenderades av Download.com och gissa om den hittade skit i datorn!

Närmare 250 infekterade objekt, varav ett 10-tal olika applikationer! Jag måste säga att jag kan inte annat än att rekommendera detta program, det varkar vara ett av få program som verkligen fungerar till att ta bort skiten ordentligt, dessutom så städer den upp flitigt i "recovery" mapparna!

<-//Minion//->

Hej alla !

Jag har AdAware SE Pro , ZoneAlarm Pro , Pest Partol m.m.
Nu under de senaste månaderna har jag även skaffat en massa olika spy-wareprogarm (eller vad de nu ska kallas).
Jag har: SpyBouncer , SpySubtract , SpybotSD.

Precis som Minion IT skriver så hittar de oilka programmen ett stort antal suspekta object som de före slår att jag ska deleta, och det gör jag varje gång jag har kört programmen.
Men, men det hjälper inte för nästa gång jag kör programmen så hittar de så vitt jag har kunnat se precis samma object och föreslår att de ska deletas. Jag deletar dem ingen men det blir ingen förändring.

Ibland har jag också gått in i registert ( men RegHance ) och deletat 20 - 50 av de object som programmen hittar och föreslår att de ska deletas. Sedan startar jag om datorn och kör programmen igen. Och ser man på de hittar i stort sett samma object som jag manuellt deletat i registret.

Jag börjar tro mer och mer på något som jag har hört talas om, nämligen att en del program faikar (luras) genom att själva lägga dit object för att det ska se bra ut att de hittar en massa "skit" som bör deletas. Oh så bra det här programmet är, det hittade ju en massa suspecta object.

Sedan en annan liten grej som Christer nämnde , nämligen "Hur vet man vad man vågar ta bort med SpyBot SD".
Jag håller med dig helt. Men åtminstone för min del har det aldrig ställt till några problem. Jag deletar nästan allt som föreslås. CoolWebSearch tex.(som ligger i Norton mappen) har jag behållit. Allt annat har jag föreslagt att programmet ska deleta, om de nu gör det eller ej ? , och hittills har allt gått bra.
axe tänkte bara säga lol på dig... du ska inte tro att något hör dit bara för att det ligger i en program mapp.
CoolWebSearch är en av de värsta bakdörrar och trojan program du kan ha. inte så konstigt att din dator fylls med skit hela tiden för det är det programmet som ligger bakom det. Så ja ta bort det med.

Skulle man gå efter "men det ligger i den mappen" så skulle du inte kunna rensa bort ett flertal av alla virus där ute eftersom många lägger sig i system32 mappen i windows katalogen.
spyware o adware.... visst finnst det massa braiga proggs till att söka och radera, AdAware SE är absolut ett av de bästa! Köp programmet så håller den reda på all "trackers" i form av cookies. Och skyddar dig mot nya bots innan dom hinner installeras ens...! Men men men, du kommer knappast att få problem med otillhörliga program om du har ett bra brandvägg som du vet hur den fungerar. Windows XP sp2 brandväggen räcker inte till alls. Ha gärna ett som är lätt att förstå, Zonealarm eller F-Secures är dunder men det finns en massa andra som är minst lika bra. Och installera inget om du inte vet vad programmet gör och innehåller! Virussök varje nedladdad fil innan ens du klikkar på den! Öppna inga mail om du inte vet vem som har skickat den! Jag har datorn uppkopplad mot nätet 24 timmar om dygnet och får väldigt sällan några bots eller spyware. Visserligen har jag 3 st. brandvägg....
jag måste bara få säga att sidor som
CoolWebSearch
Laurel.netster mfl
skulle straffas med höga böter som företeelse på nätet.
De som betalar uppehället för dessa suspekta sidor lika så.
Och webbhotel som låter det vara möjigt skulle straffas de med.
coolwebsearch.
...hur fasen får man bort det.. har testa alla progra som föreslås här.
Har slutat använda Explorer pga detta.
O till min glädje är Netscape 7,2 snabb ,pålitlig o säker som alternativ.Bästa webläsaren jag prövat faktiskt.
Men ibland måste man använda explorer så.. nånm med tips hur man skickar CWS åt helvete ?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem