Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Segt internet

Segt internet

min fru å jag diskuterade detta med segt internet häromdagen.
vad är segt egentligen? hos oss kan de ta 5sek å öppna startsidan å ibland kan de ta 10 sek å öppna en sida med möe bilder. min fru tycker jag är löjlig som klockar tider å försöker på alla vis få snabbare internet.
har en processor på 3,46ghz å 2gig i ram så datorn är det inget fel på.
våran lina är på ca 6mbit.
är jag ensam om detta sekundräknande eller?
Antal svar på detta inlägg: 7
allt är ju relativt lina är ju det långsammaste.

sidor med mycket bilder är ju knappast bra att mäta på, om man inte vet att bilderna är optimerade för websidor.
[ läs minimerade i bild/filstorlek ]
ha ha du e rolig du Göcke!
alla kan inte sitta på 100/100 lina som du gör! vi har haft denna diskutionen innan å jag vet att jag e gnällig.
frågan är ju berättigad jigsaw,
har en sida mycket man måste tanka hem innan man kan se den så upplever alla den som seg.

men man kan ju uppfatta den som seg om den blir hängande i laddningen också, telex om man har sidor som länkas in från andra websidor.

minns ni hur irriterat det var när rss-feeden här på IS hängde i luften.
Annons
japp de gör jag.
jag får se om andra oxå idiotförklarar mig innan jag stänger tråden
Jag hade telia trådlöst bredband som de kallar det.
Inget 3g eller edge utan bara genom gsm.

Att öppna telias sida så att allt var klart tog......18 minuter.

Det var segt.
hmm?? patrikke.
förklara närmare om de går? 18 min??? då hade jag slängt allt som hade med trådlöst å telia väldigt långt iväg. men till en annan grej: firefox å opera till all ära men ie7 e (ursäkta svenskan) fan bäst ändå, sen kan dom ju snacka bäst dom vill. här hos oss så funkar ie7 bäst (snabbast) iallafall å jag har provat alla (3) webläsare. safari-firefox-opera. tar de mer än 15sek å öppna en sida så börjar jag å längta efter lugnande medel
Jo jag har bytt leverantör nu och det går betydligt mycket fortare.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem