Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Pop up

Pop up

Någon som känner till ett bra popup stopper gärna på svenska är mycket irreterad på alla popisar
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: 1 2 Nästa »

Börja använd opera istället för IE...
Det var ju märkligt, jag använder IE o slipper alla popups, jag har nämligen infogat Google:s verktygsmeny (finns på svenska) i verktygsfältet, Likaså finns där Yahoo:s verktygsfält som också finns helt gratis! En annan grej som jag infogat i IE är www.hitta.se som också har ett vertygsfält att infoga bl a popup-killer. Prova med någon eller några av dessa grejer och du slipper det mesta!
Använda FireFox finns att hämta från www.mozilla.com
Den har allting man behöver inbyggt stöd för google sökning utan google bar och ett tabb system som sknas i IE, så man kan ha flera sidor öppna i samma fönster. och så klart inbyggd pop up stopper som har funnits i alla versioner, den finns även på svenska.
Annons
Endera är jag lyckligt lottad, men jag har inga problem sedan jag installerade SP2. Använder för övrigt Adwant Browser och den har ju också en inbyggd popupblockerare. Enda nackdelen med Awant är om du har Adobe Acrobat installerat (inte Reader) så får du inte tillgång till att göra pdf-filer på ev. surfsidor som du besöker.

Håller med Rob.

Firefox är den mest kompletta browsern som finns på marknaden, mycket konfigurerbar och ändå mer lättanvänd än vad te.x Explorer är!

Säg farväl till popup och annan självinstallerande skit!

Firefox är jätte bra MEN då kommer man inte in på till ex Handelsbanken

Till någon......

Det där är ju Handelsbankens fel, då dom springer Microsofts ärenden och gör säkerhetsprogram som bara fungerar med Explorer!

Jag undrar hur många miljarder Microsoft betalar ut till företag runt om i världen för att dom skall knyta sina program till Explorer ?

Det är nog inte så lite pengar........

Och dessutom ett alldeles utmärkt sätt i deras plan att bli ensam på marknaden med sina skitprogram!

Jag kör gärna windows, det fungerar ju i alla fall ganska bra... men sen räcker det..... Dom är ju inte ens speciellt bra på att göra program till sitt eget OS.......
Att handelsbanken endast funkar med IE är nog inte bankens fel utan att de anlitat ett dåligt företag för att göra sidan..
Det finns fortfarande idag många webbutvecklare och designers av gamla skolan som tycker att eftersom majoritetn av de som är på internet använder IE så behöver de bara utveckla sidor som enbart har stöd i IE. Vilket är ett väldigt föråldratt sätt att se på det hela.
Jag skriver som jag alltid gjort när någon frågar efter pop-up stoppare.
Kolla in http://www.popup-killer-review.com/intelligent-popup-stop.htm där testar de alla möjliga pop-up stoppare.
AntiPopUp for IE är definitivt den bästa stopparen men den är inte gratis. Ska man ha den bästa gratisprogramet ska man leta efter AdBuster.

Google och Hitta.se stopparna släpper igenom en massa pop-ups, bara så ni vet
Minion IT och alla andra så kan jag bara instämma i era åsikter.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem