Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Inställningsproblem av bildskärm

Inställningsproblem av bildskärm

…en riktig luring att lösa!!
Om man hö klickar på skivbordet eller klickar på bildskärm i kontrollpanelen skall ju egenskaper för bildskärm komma upp med följande flikar: TEMAN SKRIVBORD SKÄRMSLÄCKARE UTSEENDE INSTÄLLNINGAR. Sedan några veckor har dessa flikar försvunnit på min HP nx9420 med WXP Pro SP3. Supporten kan inte hjälpa mig och jag har inte kunna läsa om problemet.
Om jag däremot ändrar TEMA i det blåa fältet så dyker flikarna upp lite diskret bakom bilden egenskaper för bildskärm.
Vad tror IS:are om orsaken till detta? Laptopen funkar bra men Skärmsläckaren är ur spel. Kom an nu med utmaningar att lösa detta åt mig.
Antal svar på detta inlägg: 6
Systemåterställning har du ju redan provat, så jag kan nog inte hjälpa dig?
för mig låter det som det har blivit mågot fel i drivrutinerna för bildskärmen

testa i felsäkert läge om du ser flikarna där
Göcke
som vanligt har du rätt. HPn har en ny version av ATI Mobility Radeon X1600 nedladdat från HP. Supporten säger att det är senaste mjulvaran ink drivrutiner men det var när dessa installerades som problemet uppkom. Skall fixa lite med olika drivrutiner
Annons
lycka till PonGot, nja jag har inte alltid rätt, men har man varit med sen den första IBM pc-n så har väl några fallgropar hunnits med.
Detta är en utmaning att hitta rätt drivrutin. I varjefall är det inte den som följer med ATI consolen med drivrutiner. Får väl ta ett snack med supporeten igen vid tillfälle. Nu kallar sängen...kanske jag drömmer om en drivare. God natt!!
Jaja hmhm... supporten på HP...det gamla knepet föreslås "SYSTEMÅTERSTÄLLNING". Under tiden jag lyssnade på Vivaldi i supporttelefonen kom jag på lösningen (kanske) Den installation jag rekommenderades gäller inte för min HP nx9420. Läser man på tidigare release notes framgår att man måste installera en tidigare version. När jag återvänder hem efter dagens jobb i huvudstaden skall vi ta en dust HPn o jag. Varför är dom inte pålästa. Det är ju deras jobb!!!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem