Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Genvägar i Explorer7 fungerar inte

Genvägar i Explorer7 fungerar inte

Sedan en tid tillbaka fungerar inte de genvägar som ligger på skrivbordet, eller de i Aktivitetsfältet, när jag klickar på dem. Det kommer upp en ruta att Exporer har slutat att fungera, fast jag inte haft igång den än. Går jag in i Starmenyn och trycker på Explorer där, så startar den. Likaså när jag trycker på en knapp på själva datorn, som är märkt med ett i, sedan fabriken. Startar jag Explorer med knappen, och sedan trycker på en av genvägarna, så startar det som jag har tryckt på.
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Skapa nya genvägar
Hjälper inte! Provade nyss. Och de andra genvägarna fungerar, bara Explorer är igång!
om du bubbelklickar då på genvägen
Annons
Annars kanske högerklicka/öppna med/explporer?
Nej, de funkar inte hur man än gör. Jag har t.o.m. återställt Explorer, via Verktyg/Internetalternativ/Avancerat, för jag trodde att det skulle bli fräscht igen då, men inte!
menar du att du inte kan högerklicka på filen och öppna med , och där välja IE7

har aldrig hört på maken vilka grejor du råkar ut för ,
snart är du värre än Vargo
Jo, skrev lite otydligt ser jag. Jag kan öppna med IE7, men det blir likadant som förut.
Nu är jag ute och snurrar. Jag var så inne i den andra tråden med "lilla bilden" Det är den jag kan öppna med IE7!

Genvägarna på skrivbordet går att öppna om jag högerklickar på dem och väljer ÖPPNA! Då funkar det, men inte annars, med att bara (vänster)klicka på dem
Det där förstod jag inte riktigt Göcke
Genvägarna på skrivbordet kan jag inte använda på annat sätt än att dubbelklicka på dom eller högerklicka/öppna
Har du explorer som standarläsare?
Jag installerade nyss ff och då funkade inte genvägarna för mig.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem