Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

USB en jävla soppa

USB en jävla soppa

Åkte till fiskestugan ute i ST.skärgård.Där finns ingen tel.
Köpte mobil br. Har där en stationär ACER ASPIRE M3630.
Kopplade in no signal.
Har fyra USB på baksidan av burken.
Två på framsidan av ACERN .På framsidan har jag kontakt med mobile
connect.Det bryts efter ca,2 min.
På baksidan ingen kontakt alls Ska inte alla USB:er vara integrerade
i en krets?
Vad ska jag göra??
Tänkte i allafall att fiska strömming ikväll
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: 1 2 Nästa »

okej Tussi
Ta det nu lugnt. Det är troligen ett fel i programvaran låter det som. Vilken Programvara? eller operativsystem Har du? och har du teckning i området du befinner dig i? om du inte har teckning i hela landet uppstår detta fel. Byt isåfal simkort till telia
Vilken operatör vill jag också veta När det gäller mobilen! Försök att ändra inställningarna i programvaran för Mobile Connect. så skall du se att det fungerar - Hoppas jag iaf
Gollum 1
Har vista home premium .Teckning finns i hela området.Vet jag av mina
grannar.Operatören är TELIA.

Hur f...n ska jag ändra inställningar i programvaran :Jag är ju bunden
till TELIA??????
Annons
Testa med att ändra om i inställningarna på mobile connect till bara 3g eller bara edge så att den inte hoppar mellan de 2 för då kan det strula till sig.


Jag hade också telia mobilt bredband förr och det strulade enbart för mig så jag fick det inlöst+pengar tillbaka.
Kanske det var du som fick mitt gamla modem?

Nej patrikke
det var i originalförpackning
Telia påstår att i kontraktet står det helt klart att dom växla mellan
edge och 3g .Beronde på vad som är åtkomlig för stunden.

Hur kan jag växla mellan edge och 3g .Det går ju bara inte.

Nu ska jag äter upp alla mina strömmingar.
Det ska finnas en inställning på mobile connect vilket nät den ska prioritera.
Om den tex är inställd på att priotitera 3g i första hand och det finns en pyttepytteliten 3g signal så snappar den upp den för att sedan bryta när den försvinner.
Vad har dina grannar för abbonemang och funkar det med din dator hos dem?
Tack patrikke för tippset.

Har fått ordning på grejorna nu.
Tussi, då är det brukligt att man talar om vad som fixade det.
eftersom rubriken är klagan på USB-portarna och felet förmodligen låg på en annan platts så är det kul om du ger feedback.

vh göcke

Jag håller helt med Göcke i att det vore mycket bra om du (Tussi) talade om vad det var som löste problemet för dig.

Jag har också nyligen skaffat mobilt 3g från Telia. Det fungerar skapligt men det är väldigt segt ibland. Jag ska prova att ändra till edge och se om det blir någon skillnad.

Jag hade tidigare ett 3g-modem från Glocalnet ( och de har Telenor som operatör ). Jag kallar det numera för Telesnor för det fungerade bara i större samhällen men inte alls ute på landsbygden. Samma sak med SIM-kortet till mobilen som var från Glocalnet. Det räckte att jag var 3-4 km utanför där det fungerade för att det skulle vara helt dött. Annars är det ju jättebra att kunna ta med den bärbara datorn när man är ute i skogen eller vid en sjö nu på sommaren. . Enda kruxet är att strömmen från batteriet tar slut efter någon timme. Och sedan måste man få tag på ett 220 volt-uttag för att kunna ladda igen.
Är det någon som vet om man kan och vågar ladda ett batteri till en bärbar dator med strömmen i bilen på samma sätt som man kan ladda mobiltelefonen i bilen ?
Jag funderar på att skaffa mej en mobil bärbar dator men jag tänker inte ta den med ut i skogen eller vid nån sjö, däremot på tågresa eller om man övernattar på hotell.
"att kunna ta bärbara datorn när man är ute i skogen eller vid en sjö nu på sommaren"
Förlåt axe, håller inte med dej...

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem